Vad händer i sommar???

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Mikael Ekström
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Mikael Ekström »

Hahaha, man ska inte tro allt man hör Per, och de är inte alltid det går heller.
Kan iaf berätta att på de 8 tornen som stod på scen så hade vi bara 1 tjej. De 2 följena som stod på FOH kördes även de av pojkar. Så tyvär var bara 1/10 av operatörerna av de femininasläktet.

Gjorde förresten Electric Banana Band i onsdags som roddare och det var en smidig liten produktion måste jag säga. Allt kom i en buss med en släp. Lagom är bäst ;D
Mikael Ekström
Ljustekniker

Frema AB
Kraftverksgatan 6
721 30 Västerås

070 - 363 94 97
021 -­ 10 33 70

Magnus Malmberg
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Magnus Malmberg »

Sundsvalls Gatufest upplaga 2006 gick som smort. La upp några bilder till allas förfogande under: http://project.otyglad.net/gallery/main.php

Imorrn är det Status Quo och därefter Storsjöyran, Rock On ;)

Fortsatt trevlig sommar alla!

//Malmberg

Magnus Malmberg
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Jehapp, då va Storsjöyran 2006 avklarad!

Bilder finns på länken i posten ovan, men favoritbilden iår måste vara:

http://project.otyglad.net/gallery/main ... =xc4164298

Starsailors monitortekniker "knäcker" Elvis ;)

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Storsjöyran var ju en fin tillställning men trångt var det, gigade sist på lördagen med Thåström i badhusparken, det var ju bra men jag förstår inte hur festivalen kan sätta ett gig med produktion på den scenen. Kan inte nån vänlig själ där uppe ta och sätta eld på den befintliga scenen snart.
Men vad fan vet jag egentligen, Östersunds drive in bingo måste väl också få ha en scen att gigsa på..!

Nu är oljefaten pensionerade och turnén slut, men kul var det och ett bra gig...!

Rock on

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Calle Brattberg »

Nu skall du inte dissa Yran, den är ju fantastisk jämfört med en del annat man har behövt genomlida genom åren.

Det finns väl en hel del scener och festivaler att sätta eld på tycker jag Morgan. Vi hade ju jääättekul på Åland tex? Chamsys PCwing?

Jag har ditt dustcover med därifrån frexten ditt fyllo. Men det kostar en öl!
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Magnus Malmberg
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Morgan Brown skrev:Kan inte nån vänlig själ där uppe ta och sätta eld på den befintliga scenen snart.
Heh, har kommit på tal faktiskt att försöka fixa till den befintliga så saker och ting klaffar till yran. Mene... vad som bestämmer det är väl tid och pengar, som vanligt.

I alla fall, Ja, det vart trångt med Thåströms grejer på scen. Men eftersom det va sista giget på den scenen så passade vi på att riva det som gick. Thåström hade med sig egen monitor/foh etc. Så produktionsrivet gick betydligt snabbare iår än förra året. Vi pratar timmar här alltså :lol:

Kan bero på att alla inte var lika trötta, kan bero på att det kom nytt och fräsht hump, vad vet jag :wink:

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.

Inlägg av Henrik Malmberg »

Vi som jobbade på scenen tackar för att Thåström-produktionen hade så mycket egna grejor med sig, det gör ganska mycket för rivet när man kan packa micar, mickablar, trunkar, micstativ o stänga ner monitorplats innan sista giget. Som sagt, vi var klara ca en timme tidiager än förra året...skönt. Tack Magnus för din hjälp! Du var en grym sidekick till mig.

Ni som varit på Badhusparken vet hur buckligt det är att prerigga...trångt är bara förnamnet! *bomb*

/H

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Ja Om man jämför åland och yran så ja då var ju yran bättre,mötte en snubbe på muggen som tyckte det var bra att vi kom dit från fastlandet med nya gener...hehe
men jag begriper bara inte varför den befintliga scenen finns i badhusparken..? Det är väl typ bara yran som använder den och då byggs det ju ändå ett Layerhittepå runtomkring...!

Och kalle tack för dustcovern förresten jag undrade lite vart den tog vägen, men inte mer än att jag snabbt glömde det igen..=) Grymt gig med solen rätt in på scen och förband till Lordi...hehe stod tydligen i tidningen dan efter att det aldrig varit en större folk samling på åland någonsin tidigare..!

"litet hus vid skogens slut, litet monster tittar ut" LOL det var en av sommarens höjdpunkter..!!!
Men dom har ju ett rätt enkelt gig att sätta vick på dom små monstren man kan ju nästan ha 2 uppsättningar med coverband och bara sitta hemma och fakturera...!

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Skriv svar