STHLM Pride 2004

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

STHLM Pride 2004

Inlägg av Carl Breander »

Tjena tänkte bidra med en liten historia från priden i alla fall + lite bilder om jag kommer på hur man gör för att lägga upp dom :?: <----Så ser jag ut när det gäller sånt här.Måste man lägga upp dom på nätet för att få med dom eller ???
Jaja.
Jag heter Martin i alla fall och har pulat med det här ett tag.På priden i år vart jag scen chef för scen 2 teknker i cabare/show tältet + följe operatör på scen1 allt gick om varandra så det var ett jävla spring bland en massa konstiga akter i fyra dar.

Sämsta hump.Hump bossen frågar en kille om han kan hämta trum stolen.Efter två minuter kommer killen tillbaka utan stol och får frågan var e STOLEN?? Oj den glömde jag. :idea:

Dummaste fråga : Jaha behöver man jorda vinyl spelarna :?

Hänt på scen : En transa står och presenterar nästa akt samtidigt som mick man kliver ut på scen med en mick då hon helt plötsligt slutar att presentera och friar istället till mick mannen.
Mick mannen skakar bara på huvet och går ut ifrån scen igen :oops:

Sämsta låt : Ni vet alla säkert vem GUNTHER är (inee weeni string bikini) nu har han även gjort en coverd på samantha foxs Touch inte bra.

Lite fick ni där i alla fall se om jag får upp lite bilder också...
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

NG3

Ska även tillägga att det finns ett HIPHOP band som heter NG3 Diviga som satan (som ska vara såkallade hemliga gäster) i tältet jag körde dyker upp vid sound check det första dom ställer och kräver är trådlösa mickar vilket det inte e nån från deras sida som tänkt på att speca jaja.
Vi gör en sound check och alla e nöjda och glada en då.Sedan fem min innan gigg ringer dom och säger att na personen i gruppen är "sjuk" :shock: .Vad gör man liksom :P

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Re: NG3

Inlägg av Hasse Queisser »

Martin B skrev:Ska även tillägga att det finns ett HIPHOP band som heter NG3 Diviga som satan (som ska vara såkallade hemliga gäster) i tältet jag körde dyker upp vid sound check det första dom ställer och kräver är trådlösa mickar vilket det inte e nån från deras sida som tänkt på att speca jaja.
Vi gör en sound check och alla e nöjda och glada en då.Sedan fem min innan gigg ringer dom och säger att na personen i gruppen är "sjuk" :shock: .Vad gör man liksom :P
Ha ha, det är en gammal polare som producerat dem. Det var inte en snubbe som kallades Andy (Andres) med dem? Trådlöst har de ofta vart och hyrt av mig till gig, men jag har aldrig kört dem själv.

Kuriosa är att en av tjejerna är förra Fröken Sverige. Men är det verkligen Hip-Hop? Jag har alltid trott att det är en fjantpopakt á la musikdokusåpa?

Att folk "glömmer" förvarna om trådlöst (och annat) är väl iofs standard bland den sortens akter tycker jag.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

åhå där ser man.Jag kommer inte ihåg har för mig att jagg pratade med nån "manager" som säkert hette andres andreas eller liknande har för mig att han var blond och hade häst svans.Kan det stämma tro??Hip hop eller inte har svårt att sätta den musiken i nån slags changer.kallas inte allting för schlager nu för tiden :wink:

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Låter inte som Andy... han är latino, och jag har då aldrig sett honom med hästsvans :shock:

Anyway... det var bara lite kuriosa.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Det var jag som frågade om man måste jorda vinylspelarna .. Jag är väl för fan ingen DJ!!! :D

NG3 var diviga ja .. Dom skulle absolut ha trådlöst och dom var lovade det enligt deras manager, vad jag förstod ..

Vem kommer man till på pride om man vill ha trådlöst? Jo, Rentsound, eller mig .. "Asså det är killarnas show .. vi är bara här för att göra en bra grej va, men vi måste ha trådlöst" .. Snygga som fan var dom i alla fall! :-)

Tja Martin.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Lättast är ju att kolla om jordpinnen och RCA-jord sitter ihop. Gör de det slipper man, annars måste man jorda.
"This is the updated input list"

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

ian skrev:Lättast är ju att kolla om jordpinnen och RCA-jord sitter ihop. Gör de det slipper man, annars måste man jorda.

Det är lättare att låta bli sånna där prylar överhuvudtaget!

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Säkerligen, men när nån väl har släpat dit vinylsvarvar så kan man lika gärna göra jobbet ordentligt istället för att grina om att det vore skönare om man lät bli.
"This is the updated input list"

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

ian skrev:Säkerligen, men när nån väl har släpat dit vinylsvarvar så kan man lika gärna göra jobbet ordentligt istället för att grina om att det vore skönare om man lät bli.
Åh gud vad tråkigt....

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Så sur då... Du är bara avundsjuk eftersom du inte kan beatmixa.. Så det så.. Förresten fick jag höra ett illasinnat (eller inte) rykte om att Starlight hade köpt upp Renstsound. Kan det stämma?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Han har köpt Mars också, och fick Jupiter på köpet...

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Brolin skrev:Så sur då... Du är bara avundsjuk eftersom du inte kan beatmixa.. Så det så.. Förresten fick jag höra ett illasinnat (eller inte) rykte om att Starlight hade köpt upp Renstsound. Kan det stämma?
Jag vet! Vi tror på allt vi hör!!! Det är en kul lek .... :P

Jag blir inte förvånad om Starlight köper upp Rentsound i framtiden, men jag tror inte att det händer än på ett tag .. :arrow:
Senast redigerad av 1 Fredrik Sundström, redigerad totalt 0 gånger.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Ingo skrev:Han har köpt Mars också, och fick Jupiter på köpet...
Om han köper Pluto kan han börja hyra ut trummisar, jag har hört att dom kommer därifrån!

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Tja Martin.

Hallå på dig själv överlvede du priden utan att bli omvänd :wink: vad tycker du man ska lägga NG3 i för kategori jag har fortfarande inte listat ut det :P

Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä, jag har pratat med knopp efter Sthlm Pride och han är fortfarande ***. :wink:

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Förlåt då.. Jag var rätt trött i natt efter GT.. Jävligt nice show..

Gnägg på Er..

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ojdå, saknas visst nåt i mitt förra inlägg, inte ska vara med också... Men jag har finare knästrumpor och trosskydd än det flesta här i alla fall, så det så!

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Ingo skrev:Ojdå, saknas visst nåt i mitt förra inlägg, inte ska vara med också... Men jag har finare knästrumpor och trosskydd än det flesta här i alla fall, så det så!
Won''t argue with that .... *solglasögon*

Skriv svar