Vad jag har förstått så supplya Karlén, Audio Lund samt Starlight det mesta på festivalen (förutom Backline samt några scener).
Några på forumet som var där och jobba.
Riktigt kul att se att så mycket snyggt kan göras med endast konventionellt ljus, iaf. på Rock stage. Användes väl inget rörligt ljus där förutom på lördagen va? Såg på lördagen att ett antal huvven satt i trossarna, men hade inte sett det dagarna innan, antingen var jag så pass onykter dom dagarna eller också så satt dom inte där.
De andra scenerna var också schysst designade, men eftersom man såg mest band på Rock stage så är det därifrån man minns mest.
Någon som har lite specifikationer från festivalen?? Såg att det användes V-Dosc på festivalstage samt Meyer system på Rock (Milo?).
Anar också att det var Vertec på Sweden samt att Zeppelin hade något annat JBL Array (VRX?) och att det var konventionella JBL i tältet.
Men kan vara kul att få se lite mer ingåeende specifikationer.
Sweden Rock festival
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
Sweden Rock festival
Johnny Andersson
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Hej Johnny!
Peter Pihlblad och Peter Angry Andersson samt undertecknad var ljuscrew på Rockstage på Sweden Rock.
Gert Petterson Steve Persson och Rasmus Sand gjorde ljudet.
Festivalriggen designad av Peter Andersson var precis som du skriver endast konventionell, Bara parkannor och acl´s samt blinders. Och ja, vi hade kul på jobbet.
Alice Coopers produktion önskade lite moving och hade med sig ett gäng Mac2000 och lite Mac300 samt filtrerade om riggen till lördagen. Mycket kompetent och trevligt crew.
Trevlig festival på det hela taget tycker jag...
Peter Pihlblad och Peter Angry Andersson samt undertecknad var ljuscrew på Rockstage på Sweden Rock.
Gert Petterson Steve Persson och Rasmus Sand gjorde ljudet.
Festivalriggen designad av Peter Andersson var precis som du skriver endast konventionell, Bara parkannor och acl´s samt blinders. Och ja, vi hade kul på jobbet.
Alice Coopers produktion önskade lite moving och hade med sig ett gäng Mac2000 och lite Mac300 samt filtrerade om riggen till lördagen. Mycket kompetent och trevligt crew.
Trevlig festival på det hela taget tycker jag...
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
“we are not happy till youre not happy!”
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Byggde ljuset på Zeppelin scenen...Audio Lunds scen! Scenen var Julius nya scen riktigt bra scen!! Ljuset var från Light-tec vi använde oss av 6 sixbars och 4 4-bars, två Acl system samt 6 stycken 4 blinders och två martin Magnum rökisar! Allt styrdes från ett Pearl 2004!
Tyvärr fick man ju inte vara med på festivalen pga andra jobb...surt!!!
Tyvärr fick man ju inte vara med på festivalen pga andra jobb...surt!!!
Work sucks, send me on tour!
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
Tack för svaren 
Som sagt, det är väldigt kul att se när folk använder sig av mycket konventionellt ljus, blir lite härligare då... Inte massa rörelser och "Irritations"moment i ljuset, iallafall till rock så tycker jag att det ska vara mycket fast ljus, tänker bla. på Rammstein: Live Aus Berlin videon som är ganska underhållande att titta på i ljussyfte.
Var lagom ljudvolym på festivalen med tyckte jag, inte lika ansträngande som det brukar vara på andra festivaler kände jag.
Festivalen var himla trevlig, dock så satt ju jag ute på campingen & drack rätt mycket öl så
. Tyckte det var bättre stämning på SRF än på Hultsfred, dock så är ju medelåldern rätt mycket högre på SRF.
Calle, om du träffar Peter så ge gärna en komplimang från mig, tyckte det var riktigt snyggt gjort.
Fredrik, Kryssen med Sixbars (Var det väl va) tyckte jag var häftiga, dock så vart det lite för mycket blinkande med ljuset på zeppelin, lite synd, men designen var fin
Som sagt, det är väldigt kul att se när folk använder sig av mycket konventionellt ljus, blir lite härligare då... Inte massa rörelser och "Irritations"moment i ljuset, iallafall till rock så tycker jag att det ska vara mycket fast ljus, tänker bla. på Rammstein: Live Aus Berlin videon som är ganska underhållande att titta på i ljussyfte.
Var lagom ljudvolym på festivalen med tyckte jag, inte lika ansträngande som det brukar vara på andra festivaler kände jag.
Festivalen var himla trevlig, dock så satt ju jag ute på campingen & drack rätt mycket öl så
Calle, om du träffar Peter så ge gärna en komplimang från mig, tyckte det var riktigt snyggt gjort.
Fredrik, Kryssen med Sixbars (Var det väl va) tyckte jag var häftiga, dock så vart det lite för mycket blinkande med ljuset på zeppelin, lite synd, men designen var fin
Johnny Andersson
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Precis....vi gillar inte att hänga 6-baren rakt upp och ner utan vill att det ska hända något dessutom får vi bara två 62A till ljuset på den scenen så man kan ju inte hänga mer än vi gjorde så då får man fuska till det så det ser mer ut! Blinket har jag ingen åsikt om eftersom jag inte var där!!
Work sucks, send me on tour!
-
Ted Herngren
- Rookie

- Kontakt:
Jag var där i form av DVD teamet, filmade en hel del på alla möjliga scener.
Tyvärr så är man rätt upptagen men man hinner glida runt å kika på alla ljusriggar. Snackade iallafall med killen som körde ljuset på zeppelin stage, men det var inte Jerker Nilsson? som körde det den dagen för han hade tydligen åkt på semester å gottat sig.
Men jag diggade sweden stage riggen, den var faktiskt riktigt ball, dom 6 atomic 3000 gjorde ju sitt med där. Resten var väl typ 14st mac300?
Tyvärr så är man rätt upptagen men man hinner glida runt å kika på alla ljusriggar. Snackade iallafall med killen som körde ljuset på zeppelin stage, men det var inte Jerker Nilsson? som körde det den dagen för han hade tydligen åkt på semester å gottat sig.
Men jag diggade sweden stage riggen, den var faktiskt riktigt ball, dom 6 atomic 3000 gjorde ju sitt med där. Resten var väl typ 14st mac300?
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Kontakt: