Bifoga gärna bilder på era byggen och berätta gärna om det vart en flopp eller en succé!.
Jag själv byggde jag om ett par P23 som liten, så jag fick gobboväxlare på dem och färg hjul. Något som jag byggde av Strands gamla 5 färgsväxlarhjul, om ni mins dem. tidigt 80 tal långt innan dmx..... styrdes då av 6 stegs vrid brytare och 24 V. och en massa trådar till glid banan på växlarn. med lite trixande så är de dmx styrda sedan tidigt 90 tal. och fult fungerande fortfarande. Använder dem ibland till och med. men inte ofta.
När man kopplar "P23 ombygget" till dagens ljusbord där det åter igen finns runda rattar så känns det som man är tillbaka vid 24V ratten igen, men via dmx och datorer.
Men de två byggda "P23 goboväxlarna" har vart en Succè för mig många gånger när man saknat dimmer eller plats i riggen, man spar in 4 profiler st och dimmers. är nu mera en gammal bra att ha grej för mig.
Bild kommer om någon vill se dem.
jag tycker det är kul med sådant så visa mig nu vad ni har i fixat till där hemma i källaren eller på finmattan så alla fick spader på dig, hehe