Funderar på att köpa in ett hog 250 bord till firman, då det skulle fungera bra för mitt ända mål. (konsert och disco.)
Jag ska använda bordet till att styra rörliga armaturer såsom scanners och moving heads.
Nu vill jag höra lite utav er som jobbat med bordet tidigare hur det är i användar vänlighet osv.
Jag skulle också gärna vilja komma över Manual och specar över bordet, har googlat lite men hittar inte överdrivet mycket info om det.
Annars vad finns det för bord i pris klassen runt 20 000:- som klara samma saker ungefär? något att rekomendera?
Jands Hog 250
-
Krister Hedgren
- PAR-30

- Presentation: Håller på med ljus- och videoteknik, reser en hel del både i och utanför sverige
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

Jag har jobbat med Jands Hog 250 på medelstora konferenser (400-700 pers.) och kört LITE rörigt ljus (2st Martin pro 518 + 4st krånglande futurelight). Det går ju att lägga upp smidiga sekvenser och jog-hjulen är mycket sköna att arbeta med, snabb åtkomst av attribut (gobo/färg/col/pos/fixture).
Det bordet jag kört på ägs av Lasercentrum AB i Gnosjö och det är just nu på service och är ev. till salu. Om du vill kontakta Lasercentrum för mer info så ska du höra av dig till Stefan Frylebäck på tel: 0708-323988.
Varnar dock lite för den smålänska snålheten
Hoppas att det löser sig för dig
//Andreas Öhlin
Det bordet jag kört på ägs av Lasercentrum AB i Gnosjö och det är just nu på service och är ev. till salu. Om du vill kontakta Lasercentrum för mer info så ska du höra av dig till Stefan Frylebäck på tel: 0708-323988.
Varnar dock lite för den smålänska snålheten
Hoppas att det löser sig för dig
//Andreas Öhlin
-
Krister Hedgren
- PAR-30

- Presentation: Håller på med ljus- och videoteknik, reser en hel del både i och utanför sverige
-
Joakim Lundgren
- Rookie

- Kontakt:
Manualen hittar du på Jands hemsida, i deras arkiv över äldre produkter;
http://www.jands.com.au/download.nsf/archtml
Där finns även uppdateringar mm.
JandsHog 250 är ett ganska gammalt bord förvisso men inte att räkna bort för det.
Stabilt och väl beprövat operativ helt klart.
http://www.jands.com.au/download.nsf/archtml
Där finns även uppdateringar mm.
JandsHog 250 är ett ganska gammalt bord förvisso men inte att räkna bort för det.
Stabilt och väl beprövat operativ helt klart.
- Victor Göransson
- PAR-30

- Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
-
Krister Hedgren
- PAR-30