Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd, borde finnas en "programering" tråd också kanske. Vad vet jag...
Jag har i vilket fall en fundering.
Jag sitter och testar lite olika funktioner och FX i Hogen (Hog 2PC/Hog II). Men en grej jag inte förstår är om det går att hämta in macros till cuelisten?
Om jag tex gör en macro som sätter olika delay time på tex Mac250 lampor. Om jag vill använda dessa tider i flera olika cue:s kan jag då hämta in macros i en cue och sen bara lägga på vilken gobo/färg/fx jag vill ha sen. Går det att göra? Eller så kanske det är en krånglig lösning?
Hoppas ni föstår hur jag menar!
Hämta macros i Hog
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
Hämta macros i Hog
SMART Lights & Rigging
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
-
Tompa Sundquist
- Rookie

välj den macro/fx du vill ha, rec @ quenr: xx merge, enter, clear. Välj sen de lampor du vill editera gobos/färger etc. tryck sedan update och tryck INTE på enter efter det. vill minnas att det var så.
annars får du nog prova vidare. Hogborden har trots allt världens bästa manualer. Skrivna så att även vi korkade fattar =) lycka till
annars får du nog prova vidare. Hogborden har trots allt världens bästa manualer. Skrivna så att även vi korkade fattar =) lycka till
Tompa