Velleman usb-dmx med hog-pc
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Velleman usb-dmx med hog-pc
Nån som vet om detta Usb-interface funkar med hog2pc?
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Som Nicke skrev... Ingen risk att det kommer att fungera... Det enda som fungerar med Hog3PC är FlyingPig's egna DP2000, DMX Widget och DMX Super Widget.
//Magnus - Fegge & Mattes
-
Calle Brattberg
- PAR-30

-
Calle Brattberg
- PAR-30

Lite off topic, men jag åkte hela förra sommarens turné på Hog III med en aktiv DP2000burk, och en rätt snäll rigg. (48 highend PCbeams och 24 2lights) och det var väl inte en dag utan att man svor eller behövde tricka in showen i DPn... Största problemet tycker jag är att ALL dmxoutput sker via DP´n. Dvs, om den lägger ner, får jag inte ut en enda signal. Det finns ingen DMX direkt ut ur bordet som kan rädda mig som det gör på MA, Vista, Congo. Och all kalkulering sker i DP´n, så om kabeln är det minsta kass (och den är ju alltid dragen av Murphy) så tappar du ditt gig, måste boota om, vilket tar typ 5 minuter... Sen jobbar ju bordet med en "showserver" och en klient till denna som blir din "desktopserver", och det grafiska gränssnittet är så seeeegt, så att om du är lite för snabb på tangenterna, krashar din desktop. och då gäller det att du har haft en hog3pc som backup på din laptop, för din show har inte kraschat,du kan bara inte göra ett skit och ALLA möjligheter till uppspelning är borta. grymt praktiskt. det vore väl som om man tog bort alla reglar och knappar på ett ljudbord, man kan ju stå där och svettas och vänta till paniken har lagt sig eller nåt...
Nej jag är inte bitter
jag tycker bara att det finns så mycket bättre system på marknaden idag. Men de får säkert ordning på den. frågan är vem som orkar vänta? inga funktioner i den är unika och finns i alla moderna konsoller.
Nej jag är inte bitter
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
“we are not happy till youre not happy!”
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Kruxet är ju ett HighEnd har varit lite för heta på gröten att lansera Hog3 över huvudtaget. Har ju haft Hog iPC i ett år nu, och i början var det katastrof att det kraschade, men man lärde sig efter ett tag. Nu senaste releasen har den bara kraschat en gång och det under programmering, aldrig under körning.Calle Brattberg skrev:Lite off topic, men jag åkte hela förra sommarens turné på Hog III med en aktiv DP2000burk, och en rätt snäll rigg. (48 highend PCbeams och 24 2lights) och det var väl inte en dag utan att man svor eller behövde tricka in showen i DPn... Största problemet tycker jag är att ALL dmxoutput sker via DP´n. Dvs, om den lägger ner, får jag inte ut en enda signal. Det finns ingen DMX direkt ut ur bordet som kan rädda mig som det gör på MA, Vista, Congo. Och all kalkulering sker i DP´n, så om kabeln är det minsta kass (och den är ju alltid dragen av Murphy) så tappar du ditt gig, måste boota om, vilket tar typ 5 minuter... Sen jobbar ju bordet med en "showserver" och en klient till denna som blir din "desktopserver", och det grafiska gränssnittet är så seeeegt, så att om du är lite för snabb på tangenterna, krashar din desktop. och då gäller det att du har haft en hog3pc som backup på din laptop, för din show har inte kraschat,du kan bara inte göra ett skit och ALLA möjligheter till uppspelning är borta. grymt praktiskt. det vore väl som om man tog bort alla reglar och knappar på ett ljudbord, man kan ju stå där och svettas och vänta till paniken har lagt sig eller nåt...
Nej jag är inte bitterjag tycker bara att det finns så mycket bättre system på marknaden idag. Men de får säkert ordning på den. frågan är vem som orkar vänta? inga funktioner i den är unika och finns i alla moderna konsoller.
Är personligen helnöjd med bordet och jag har lärt mig misstagen man inte ska göra med det. Fast det är klart, dom borde haft liiite mer buggtestning innan lansering. Bara vänta och se glad ut tills det kommer en riktigt stabil release.
Men sen är det väl så som det är med mycket. Inget är felfritt.
//Magnus - Fegge & Mattes