Är det någon här på forumet som har provat att konvertera en show från Hog II till Hog III eller IPC?
Problem: På min nuvarande turné kör jag Hog II, bordet är stabilt och fyller sin funktion till det jag använder till just nu. Showen är dock ganska stor, Main playlist innehåller just nu strax över 1100 ques, eller runt 150 låtar. och problemet är nu att det håller på att sega ihop! Om jag inte gör minst 2 clean starts och tömmer hela minnet, klarar den inte ens att ladda show! Showen är "unblockad" genom hela bordet förutom startques på varje låt, men jag får både korrupta rörelser och skräp i systemet som orsakar fel på lampor och dimmers om jag inte laddar från mina 2 diskar varje dag.
Riggen i sig självt är inte stor, runt 50 Varilite VL6C och Highend PCbeams, samt ett knippe dimmers, Spritt på 2 universum. All signal är optosplittad/buffad vid dimmerplats, så problemen ligger inte där.
Min fråga är nu. Finns det någon på forumet som provat att konvertera en Hog II show till Hog III eller IPC? det är ju lite nyare produkter där processorn/minnet kanske orkar med det jag skickar ut längs med multin?
Jag har inte så många gig kvar på turnén, men det vore trevligt att kunna flytta över showen till ett mera säkert lagringsmedium också annat än det föråldrade floppysystemet. Dessutom skall vi ut med akten på sommarturné och det vore skönt att kunna klona över showen då vi skall byta lite lampor och göra festivaler.
Några tips? goda råd?
Mvh Brattberg.
Ps; i värsta fall får jag väl köra DMX in och läsa in showen i Congo eller GrandMA, men 1100 quer! jag vill inte... Ds.
Föråldrad Hog II
-
Calle Brattberg
- PAR-30

- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Tja!
Om du mailar över filerna till mig så kan jag prova på våran iPC under morgondagen... Annars kan du ju prova med att prova konvertera med Hog 3 PC som numera finns att ladda hem från Flying Pigs sida...
Om du mailar över filerna till mig så kan jag prova på våran iPC under morgondagen... Annars kan du ju prova med att prova konvertera med Hog 3 PC som numera finns att ladda hem från Flying Pigs sida...
//Magnus - Fegge & Mattes
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Tack för erbjudandet, Dock är diskarna i Göteborg där vi spelar sista veckan nu, och jag njuter av min egen säng på Södermalm. Skall kolla om jag kan mecka till det och spara om den som en hogIII show eller så när jag kommer tillbaka till Göteborg i morgon...
Återkommer med svar om hur det gick!
mvh Brattberg
Återkommer med svar om hur det gick!
mvh Brattberg