Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990. Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999. Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik. Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Utan att veta i detalj så misstänker jag att Prego vs. Congo handlar mer om vilken filosofi användaren föredrar.
Pregomjukvaran skall ta vid där AVAB:s VLC slutade, och Congo tog vid där AVAB:s Pronto slutade. Därefter har det säkert hänt en massa saker på båda plattformarna.
Ett som är säkert är att med ADB:s konsoler så går det att köra Pregomjukvaran för vettiga pengar i mindre system.
Ett annat som är säkert är att Congo är väl inarbetat på teaterscenerna.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"