LB 16-6 *LÖST*

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Patric Nord
PAR-30
PAR-30
Presentation: Sitter på AVABs konkursbol, och jobbar på Luxlight
Kontakt:

Re: LB 16-6

Inlägg av Patric Nord »

Hallå

Ring mig jag har schema på bordet.

Mvh
Patric

Hofmann Teknik och ElectroNord

http://www.avab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hofmann.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Olle Nordberg
PAR-20
PAR-20
Presentation: Lantmätarstuderande som läst musikproduktion under gymnasietiden, spelar på allt som låter och varit ljustekniker i KVSIF, samhällsbyggnadsektionens spex. Är del av teknikgruppen för detta spex och tidigare ordförande vilket aldrig hindrat mig från att fastna i kabelhärvorna och roa mig.
Kontakt:

Inlägg av Olle Nordberg »

:-)

Jag hör av mig om det inte fungerar trots byte av de sista dioderna/kondingarna som verkar vajsing. Nu har jag dock julledigt(sista dagen innan julledighet idag) så att det kommer att dröja till i januari.

Återkommer med uppdatering här också så att den som vill kunna följa vad felet var tillslut har den möjligheten också.

God Jul och Gott nytt på är alla!(Försvinner till sista arbetsdagen och sedan iväg till julstök)

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Olle!

ett tips är att svara eller kontakta Patrik idag, så när du kommer tillbaks så har du schemat när du kommer tillbaka
Så enkelt, så slipper du börja om igen efter helgen

Olle Nordberg
PAR-20
PAR-20
Presentation: Lantmätarstuderande som läst musikproduktion under gymnasietiden, spelar på allt som låter och varit ljustekniker i KVSIF, samhällsbyggnadsektionens spex. Är del av teknikgruppen för detta spex och tidigare ordförande vilket aldrig hindrat mig från att fastna i kabelhärvorna och roa mig.
Kontakt:

Hej Alla!

Nu skriver jag kanske lite för tidigt egentligen för måste tillbaka till labbet om en liten stund och testa att allting fungerar som jag tror nu. Felet verkar ha bestått i att Spänningsregulatorerna knäckts vid kortis i kondingarna samt dåliga likriktardioder...

Bytet av dessa regulatorer ställde till ännu mer besvär eftersom det visade sig att de nya regulatorerna la ut olika(andra) saker på kylblecket och det uppstod därmed kortis när kylblecket skruvades fast igen.(klantigt kanske, men eftersom de förra var tvärdöda misstänkte jag ingenting)

Så efter att ha bytt TDA1034(2 st), x antal kondingar dioderna i likriktarbryggan och spänningsregulatorerna 2 gånger(andra gången mätte vi även upp så de gjorde vad de skulle, de första vi fick från elfa levererade något helt annat än specat)

Så om ingenting händer så är ljusbordet återigen i ursprungligt skick, endast återstår lite smörjning av potentiometrar och uppfräschning rent optiskt sett.

Dimmerpacken(LPU 4-8) håller jag på att renovera nu, det första var det de två transformatorer som försörjer triggkort 1 och 2 som var knäckt på... Nummer två lutar att det också däremot fick jag även byta ett motstånd som brunnit och ena drosseln som gått åt skogen :-)

Således, tack för hjälpen allihopa, både här på forumet och du okände räddare i nödan som gav mig en trevlig julklapp i brevlådan, de papperna var ovärderliga om du ser det här hör av dig så fixar jag fribiljetter åt dig, det minsta jag kan göra!

Olle Nordberg
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Slutrapport:

De kretsarna jag nämnde är bytta, de nya spänningsregulatorerna har fått kylblocket utbytt mot varsin egen kylfläns för att förhindra kontakt och kortslutning. Bordet är numer i helt skick och alla teknikerna jublar. *alien*

Tack för mig!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: LB 16-6 *LÖST*

Inlägg av Nicke Löfgren »

Skoj

Skriv svar