Projektionslampa med overheadutskrift

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Projektionslampa med overheadutskrift

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag såg en lampa för några år sedan på en LLB mässa, jag kommer inte ihåg vilket företag som demade den eller vilket märke det var på lampan men funktionen var i alla fall en 150W glödis som projicerade upp en bild av en utskrift från vilken färgskrivare som helst.
Kan någon hjälpa mig att hitta denna igen?
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Italienska LDR gör en sådan tingest.

www.ldr.it

Följ länken så kn du nog hitta infon och lumn du söker.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Kontakt:

Inlägg av David Klämberg »

En Selecon Pacific profil funkar också!
Bönder gör på Bönders vis!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Mats: Jag letade vidare efter jag lade in detta inlägget då hittade jag just den lampan, men om jag förstod det rätt så var det en urladdningslampa och jag skulle behöva dimma den. Men David pacificen verkade ju intressant att prova, vi har några stycken liggandes....tänkte oxå testa att skriva ut på clear filter eller håller det med vanligt overhead??

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Det är riktigt att det är en urladdningslampa för att få så lite värme som möjligt, detta för att skona OH-filmen.

Vet inte vilken variant på Pacific som funkar, eller om det är alla. Har inte provat. Den reflekterar ljuset i en kalljusspegel och leder bort värmen, så det kanske funkar. Prova och se!
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
Kontakt:

Inlägg av Anders Plato »

Det fungerar sådär med Pacific, ljusa bilder kan fungera. Annars blir de bruna snabbt.

Men det ska finnas en insats som man kan köpa av Bellalite för den här typen av bilder. Den har en fläkt och en yta som skyddar bilden från värmen.

Men jag vet inte hur bra den fungerar, har själv inte testat den.
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Jag testade med en source 4 först där filtret sitter fungerade inte, ingen skärpa, testade sedan i gobo hållaren blev skärpa men brann, testade sedan med heat shield, komiskt nog så brann den redan i kopiatorn men testade stoppa den i gobo hållaren oxå men brann snabbare en overhead plasten. Lutar nog åt att göra en riktig gobo istället. Men anders var i bella katalogen hittar jag den insatsen?

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Anders Plato »

Du hittar den på sidan 280, rosco imagepro heter prylen.
Plato Ljusdesign

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Found it, men det jag inte förstår e hur man ska få skärpa på bilden eller sticker man ner den i gobo hållaren?

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Anders Plato »

Det måste vara så att man placerar den i gobohållaren. Men jag har själv inte använt den så jag har det inte bekräftat. Ring och prata med Bellalite, de kan säkert ge dig svar på dina frågor.
Plato Ljusdesign

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Jepp ska göra det, ska kolla med scenograf och kolla ljusbudgeten först. Tack för hjälpen

Skriv svar