Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jag skulle göra en lista över vilka situationer som jag vill kunna hantera högtalarna och vagnen i. Därefter skissa lite på olika lösningar.
T ex om den ska kunna lyftas med truck, ska i- och urlastning ska kunna ske på olika sätt, att kunna dela arrayen på plats i vagnen (dvs att enkelt lyfta ur 3-4 av 6 lådor) teleskopsidor så kan du anpassa höjden efter antal lådor o s v...
Eric, tack för tipset ! Har du nån aning om vem där man kan höra med ?
Magnus, jag tänkte göra vagnarna för 6 st lådor och behålla 2 st case:ar med 3 st i varje för maximal flexibilitet. Det vore ju rätt tufft om man kunde få båda vagnarna att rymmas på en pallplats, men det är nog önsketänkande. De blir nog lite väl höga för det också. Jag tänkte göra vagnen öppningsbar på en sida så att jag kan lyfta arrayen även om vagnen inte skulle gå att ställa direkt under lyftblocket (om t ex scenkant, stödben eller annat är i vägen).
Det jag klurar på mest för tillfället är hur ramen skall hängas i vagnen.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
Tyvärr skulle det nog inte fungera så bra, eftersom vagnen skulle flytta tyngdpunkten på arrayen och därmed ändra vinkeln, så det skulle bli svårt att hänga enligt prediktionen.
Sen är det frågan hur säkert det skulle vara att hänga över 200kg högtalare i vagnen. Jag tänkte nämligen svetsa den själv
Men det skulle utan tvekan se kul ut och definitivt platsa i "Dodgy Technicians"-gruppen på Facebook
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
ett sätt är att bygga ramen skällv och sätta godtjända lyftgrejer i riggpunkterna
alltså ramen håller vinklarna och lyftgrejerna finns där för att säkra och hålla vikten frammför allt vid fel
Niklas Elste skrev:första vinkeln får du sätta mellan vagnen och första högtalaren
Vid hängning från en punkt förändras vinkeln varje gång man ändrar någon av de övriga vinklarna.
Programmet Soundvision simulerar detta så att kombinationen av önskade vinklar och val av lyftpunkt ger den vinkel man önskar. Det skulle bli missvisande om man tillför något som förändrar tyngdpunkten.
Nä, det blir ingen fast monterad vagn. Mest för att det skulle se för knasigt ut
Nu måste jag bara lösa hur jag skall fästa ramen i vagnen ...