Gustavs egna tråd

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Gustavs egna tråd

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag bryter av den förra tråden så det blir ett seriös fortsättning.

För det första så var det inte person angrepp.

Men vi säger så här!
Du jobbar heltid, din månadslön är 25000kr och det är inte mycket i dagen penga värde.
Det kostar företaget enkelt räknat 50000kr per mån inkl semersättning TOT 600000kr nu var ni ju 2st i bolaget =1,2 miljoner i lönekostnad.

Det blir inte många kronor över i detta fall. Och detta är bara räknat på en omsättning.

Så det var nog inte så mycket svammel från min sida :D

Edit: Bild raderad...

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag tycker att det ser ganska bra ut. En gyllene regel är ju att ett företag ska omsätta lika många miljoner som dom har anställda. Och den regeln passar ju bra in här. Eller hur?

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Tycker jag med.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Och under det senaste året så har företaget ungefär dubblat sitt lager, så nånting rätt gör vi ju. Man har inte en mixplats för över en miljon om man lallar runt på hobbynivå som du påstår att jag/vi gör.

Och det var visst ett personangrepp det du gjorde. Kom inte och säg nått annat.

Kan du inte göra en likadan uträkning på ditt företag och visa på hur mycket bättre ekonomi du har lyckats med?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

tegern skrev:Jag tycker att det ser ganska bra ut. En gyllene regel är ju att ett företag ska omsätta lika många miljoner som dom har anställda. Och den regeln passar ju bra in här. Eller hur?

Ja generellt kan man säga så ja!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Re: Gustavs egna tråd

Inlägg av Jonas Larsson »

SoundFox skrev:Du jobbar heltid, din månadslön är 25000kr och det är inte mycket i dagen penga värde.
Jag jobbar ju inte inom branschen, men på andra arbetsplatser får en lön på 25 000 ses som en bra lön!

Men alla på detta forum som jobbar med ljud och ljus kanske har 25 papp innan skatt i lön? Då vill jag också börja jobba med detta på heltid ;)
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Gustaf Tydén »

Skulle säga att det är en väldigt bra lön. I väldigt många brancher! Tror inte många här får ut det.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Soundfox: Varför starta en tråd om Gustav överhuvudtaget? Kan ni inte göra upp privat?

Hur Janne sköter sin ekonomi tycker jag inte har speciellt mycket att göra på det här forumet.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag väntar fortfarande på din egen uträkning där du visar hur bra ditt företag går.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Audio Light Sweden kan nog företaget heta, och de finns i Ö-vik, det är bara att kika upp själv Gustaf.

Går man in på företagets sida får man upp en reklampopup :?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Har du något organisationsnummer? Jag hittar inget företag med det namnet varken i UC register eller på eniro.se.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag hittar några som heter ex audiolights och lite andra med snarlika namn men inget ligger i ö-vik, så jag undrar vem det är som svamlar egentligen. Nu har han valt att inte visa sin hemsida på sin profil dessutom. Har du gått upp i rök eller tänker du förklara dig?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Hittar någon Audio Light i Ö-vik? Hittar inte något företag alls med det namnet, vad heter ditt företag egentligen, Soundfox?

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Han ångra sig rätt fort.
Har inte hört eller sett något av honom på ett par dagar nu.

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

det finns ju en del lallare :twisted:
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

Saknar ni mig små pojkar??? :lol: :lol: :lol: Så trevligt

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

nar man talar om trollen :wink:
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

SoundFox skrev:Saknar ni mig små pojkar??? :lol: :lol: :lol: Så trevligt
Men kom igen nu.. Du skriver ett rejält manifest om att forumet ska vara seriöst och vuxet och sen gör du samtidigt sådanna här inlägg. Din trovärdighet sjunker ganska fort med sånt här. Att du dessutom har tagit bort var du kommer ifrån och webbadressen för att försöka bli mer anonym gör ju inte saken bättre. Vi har uppenbarligen en rejäl spricka mellan Er "äldre" och de lite yngre. Att klappa folk på huvudet som du gör, bättrar knappast på detta förhållande.

De flesta som hänger på detta forum har ju trots allt ett gemensamt intresse för allt som har med ljud, ljus och övrig scenteknik att göra. De flesta är yngre förmågor som jobbar mer eller mindre med detta. Själv har jag inte riktigt kommit upp i den nivån att jag får chansen att göra särskilt många egna jobb utan jobba på att lära mig mer genom humpande och liknande extraknäck. Till och från får man sen chansen att testa sina kunskaper på lite egna projekt. Jag gissar att du också har börjat på ett liknande sätt en gång i tiden.

Detta forum är en jätteresurs för branschen, när det gäller att knyta kontakter, få hjälp med problem eller att bara snacka lite skit med likasinnade, när ev. flickvänner tröttnat på allt snack om vifthuvven eller line array-system. Ibland har folk olika uppfattningar om livet. Det är bara att acceptera, utan att börja blanda in ålderskillnader jämt och ständigt. Tänk om Internet hade varit utbrett då för 20 år sedan, när du började. Tänk om alla äldre som eventuellt hade funnits där då hade rackat ner på dig jämt och ständigt bara för att du är yngre.

Visst bör man ha respekt för äldre, mer rutinerade yrkesmän, men ålder behöver inte vara allt. En 25-åring som jobbat 6-7 som turnétekniker åt en större firma har nog en helt annan syn på yrket än en 50-åring som tragglat på med sin lilla lokala firma i tid och evighet. Man blir rätt insränkt av sådant också. Och det kan ju råka vara så att den yngre råkar ha ruskigt bra koll på en viss pryl.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Brolin: Tur att Soundfox dykt upp på forumet...

...för när du skriver sådär vettiga inlägg är det ju svårt att gnälla på dig, och då är det ju tur att jag har Soundfox *tummen upp vänster*

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

:)

Låst