SoundFox skrev:Saknar ni mig små pojkar???

Så trevligt
Men kom igen nu.. Du skriver ett rejält manifest om att forumet ska vara seriöst och vuxet och sen gör du samtidigt sådanna här inlägg. Din trovärdighet sjunker ganska fort med sånt här. Att du dessutom har tagit bort var du kommer ifrån och webbadressen för att försöka bli mer anonym gör ju inte saken bättre. Vi har uppenbarligen en rejäl spricka mellan Er "äldre" och de lite yngre. Att klappa folk på huvudet som du gör, bättrar knappast på detta förhållande.
De flesta som hänger på detta forum har ju trots allt ett gemensamt intresse för allt som har med ljud, ljus och övrig scenteknik att göra. De flesta är yngre förmågor som jobbar mer eller mindre med detta. Själv har jag inte riktigt kommit upp i den nivån att jag får chansen att göra särskilt många egna jobb utan jobba på att lära mig mer genom humpande och liknande extraknäck. Till och från får man sen chansen att testa sina kunskaper på lite egna projekt. Jag gissar att du också har börjat på ett liknande sätt en gång i tiden.
Detta forum är en jätteresurs för branschen, när det gäller att knyta kontakter, få hjälp med problem eller att bara snacka lite skit med likasinnade, när ev. flickvänner tröttnat på allt snack om vifthuvven eller line array-system. Ibland har folk olika uppfattningar om livet. Det är bara att acceptera, utan att börja blanda in ålderskillnader jämt och ständigt. Tänk om Internet hade varit utbrett då för 20 år sedan, när du började. Tänk om alla äldre som eventuellt hade funnits där då hade rackat ner på dig jämt och ständigt bara för att du är yngre.
Visst bör man ha respekt för äldre, mer rutinerade yrkesmän, men ålder behöver inte vara allt. En 25-åring som jobbat 6-7 som turnétekniker åt en större firma har nog en helt annan syn på yrket än en 50-åring som tragglat på med sin lilla lokala firma i tid och evighet. Man blir rätt insränkt av sådant också. Och det kan ju råka vara så att den yngre råkar ha ruskigt bra koll på en viss pryl.