Brandkåren
- Niklas Elste
- PAR-64

Brandkåren
Hur mycket brukar brandkåren lägga sig i i era kommuner
Vi hart aldrig råkat ut för att brandkåren har brytt sig om hur vi riggar förut
Men helt plötsligt har dom fått ett brinnande intresse av det
Vad är normalt?
Varför nu har det kommit ut nått nytt direktiv?
(Jag tycker att det är bra att dom bryr sig och gör sina jobb, jag bara undrar hur det brukar vara)
Men helt plötsligt har dom fått ett brinnande intresse av det
Vad är normalt?
Varför nu har det kommit ut nått nytt direktiv?
(Jag tycker att det är bra att dom bryr sig och gör sina jobb, jag bara undrar hur det brukar vara)
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Re: Brandkåren
Tycker du skriver bra i din sista mening....Släcka bränder, det ska dom syssla med 
- Krister Uddén
- PAR-36

- Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder. - Ort: Mellerud
Kör ni massa Pyro i er show?Niklas Elste skrev:Hur mycket brukar brandkåren lägga sig i i era kommuner
Eller är det rent riggnings säkerhet (ljusriggen ska inte ramla i huvudet på publiken) som de lägger sig i?
Har Räddningstjänstens personal kompetens att bedömma riggning?
Låter som en fråga för en besiktningsman eller liknande, inte en rökdykare
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Där ligger detNiklas Elste skrev: Men helt plötsligt har dom fått ett brinnande intresse av det
Men brandkårens uppgift är väl ändå inte bara att släcka bränder? De ska väl även se till så att offentliga miljöer är säkra? Även om de kanske inte är rätt personer (?) att bedöma om det är säkert?
Flest inlägg när den dör vinner!
- Niklas Elste
- PAR-64

inge pyro
dom vill veta om brandinpregnering och liknande
och jag antar att dom vill veta hur vi riggar oxo
Fast å andra sidan har dom godkänt en teater som jag anser att det är ett under att den inte har brunnit ned eller att nån har fått en lampa i huvudet
så jag vet inte vilka krav dom har
dom vill veta om brandinpregnering och liknande
och jag antar att dom vill veta hur vi riggar oxo
Fast å andra sidan har dom godkänt en teater som jag anser att det är ett under att den inte har brunnit ned eller att nån har fått en lampa i huvudet
så jag vet inte vilka krav dom har
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Brandimpregnering tycker jag det är kalas att de kollar. Fatta vad fort det går om tyger antänder i en lokal. Jag har iofs inte med intyget (från tillverkaren) om att tygerna är impregnerade på varje gig, men kan visa upp det på begäran. Det som är omöjligt att kolla är ju ifall folk har tvättat tygerna utan att impregnera om dem.
En av mina kunder håller på att beställa en större mängd konfekterade tyger från Indien. De hade aldrig hört talas om brandimpregnering...
En av mina kunder håller på att beställa en större mängd konfekterade tyger från Indien. De hade aldrig hört talas om brandimpregnering...
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Leif Baltazars
- PAR-64

- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Kontakt:
Dom kollar även utrymningsvägar, möjlighet att framföra fordon. Säkerhet i det stora hela, i förebyggande syfte.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
Dom har rätt att kolla allt som har med förebyggande Brand säkerhet.
Kanske inte just rigging men väl just Brandimpregnering, El, Utrymmningsvägar, släckutrustning mm.
och det omfattar inte bara våran verksamhet utan HELA lokalen där evenemanget är.
Skulle det vara så att dom anser att en viss grej direkt är en fara vid brand eller kan orsaka brand så kan dom ställa giget tills felet är avhjälpt.
Var glad att dom finns. Dom går oftast att ha en dialog med och håller oss på alerten så att vi slipper onödiga olyckor.
Kanske inte just rigging men väl just Brandimpregnering, El, Utrymmningsvägar, släckutrustning mm.
och det omfattar inte bara våran verksamhet utan HELA lokalen där evenemanget är.
Skulle det vara så att dom anser att en viss grej direkt är en fara vid brand eller kan orsaka brand så kan dom ställa giget tills felet är avhjälpt.
Var glad att dom finns. Dom går oftast att ha en dialog med och håller oss på alerten så att vi slipper onödiga olyckor.
-
Per Johanson
- PAR-64

Den som tror att rökdykning är det enda brandkåren har kompetens till har fel. Likaså består inte en styrka av enbart rökdykare utan även t ex brandingenjörer.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa