Aktivt eller passivt PA för 90 000 :-

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Lars Rombo
Rookie
Rookie
Kontakt:

Aktivt eller passivt PA för 90 000 :-

Inlägg av Lars Rombo »

Rekommendationer?
Med moms.

Det är till livespelningar mest på mindre ställen, men även upp till kanske 500 personer.
Coverband, och uthyrning.

Har tittat på RCF TT 25 aktiv topp, med TT 18 aktiv sub.
Relativt smidiga och spelar högt.
1500+1000w aktiva. 137/135 spl.

Har en demo deal som är bra och innom budget.

Annars verkar NEXO bra...D&b, men kanske över budget.

Finns även eb hel rigg HK contour med 12" toppar och dubbla 18 subbar och steg/processor, men har läst lite tveksamma recensioner om HK.

Prophon?

Vill ha snyggt ljud med någon sorts signalberbetning/limitering. Bra tryck, speciellt bas/sub.

Mvh Lars

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa

Re: Aktivt eller passivt PA för 90 000 :-

Inlägg av Anton Gildebrand »

RCF-burkarna brukar vara populära. Har själv använt rcf art 322ai med två 8001 subbar till, och de presterar väldigt bra. Jag är ingen knäpp ljudnisse, men en tanke vore kanske att man har två stora burkar, typ tt25 samt en subb på varje sida. En processor, kanske en PA+, eller köpa en begagnad 4800/480. Sen två små aktiva burkar för frontfill.
Flest inlägg när den dör vinner!

Olle Johanson
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Olle Johanson »

Jag tjatar vidare om de grejjer jag blivit impad av och det är totalljuds Synq grejjer. Det låter verkligen bra!! 2 dubbel18" för under 20k två Rs toppar 15"2" För ca 17k Tre slutsteg 2*1200 till sub ca 8500. 2*900 (ca 7K )till mid och 2*450 till high(ca 5500kr. Det går köra detta systemet 2vägs men jag rekomenderar att köra det trevägs. Ett digitalt delningsfilter för runt 3500. En rack case till slutsteg mm för runt 3000 och du har ett välpresterande system som låter mycket bra samt spelarstarkt. Det spelar lika bra som de flesta riktigt dyra märken!

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Kontakt:

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej
Lyssna på DB technologies DVA T4 line array med antingen DVA S09 (15" bas) eller DVA S10 (18" bas). Tycker de låter riktigt fint i förhållande till priset. Och är enkelt att montera på "dansbandspinne" om man har litet discojobb, stackat på basarna om man har större eller använda som riktigt Line Array till de större discona samt konserter.

/Thomas

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Provspelade ett HK Audio Cadiz härom dagen. 3 toppar per sida och en 1x15" bas per sida, HK:s egen processor och ett Lab fP2400Q. Med tanke på vad det PA:t kostar så låter det förträffligt! Listpris ligger det runt 100 000 + moms. Kan vara värt att lyssna på.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Skriv svar