Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Som rubriken säger så letar jag efter en slinga där det finns små strobbar fastsatta. Tanken är att det ska göra ett rinnande ljus längs med slingan.
Har för mig att jag har sett det någonstans men kommer inte ihåg var.
Det ända jag har hittat är denna modellen, ett rörliknande sak.
Någon av er kanske vet var en sådan slinga kan finnas.
För flera år sedan hade vi "rinnande strobe" nergjutet i dansgolvet på Trädgårn (då Baton Rouge) i Ludvika. Vet inte om det sitter kvar. Det var i alla fall något liknande det här: http://www.activemusician.com/item--EM.ADJ-FLASH-TUBE
Nu kan jag inte ett skit om lampor men på Rhapsody -05 händes det upp en julgransbelysningsliknande sak i det som jag hängde högtalare i. Såg ut som små blinkfyrar till intercom. Jag tror att de blinkade slumpmässigt.
LD det året var Berra Andersson och så hade han med sig Bebban Philblad och Perra Gustavsson, någon av dessa vet säkert vad det där hette.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
en variant är att använda 1m LED-bars där Du kan få effekten som rinnande, vitt strobe. Finns flera fabrikat på marknaden som skulle kunna vara ett alternativ.
Tack för alla tips, det var "Flash rope" jag syftade på. Men rören är även intressanta eftersom när jag sökte lite på google om "Flash rope" så står det inte mer än att de strobar 1 gång i sekunden och inte om det är rinnande eller ej.
Rören som jag hade på bild kommer ifrån www.scenutrustning.com värkar vara exakt lika dana som american dj´s rör om man kollar på styrenheten och kopplingarna