Micka fiol trådlöst
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Hihi, jag skulle nog döda någon om någon ville sätta fast mickar på min cello med häftklammer. Men men, nu var det ju andravioliner... 
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo det man inte får glömma e att sätta puffskydd på miken trots att man e inne.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jacob Henriksen
- PAR-30

- Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".
Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen. - Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Om man ska fästa den i stallet får man vara försiktig om man ska rikta micken. Det vore ju rätt tråkigt om stallet skulle släppa vid soundcheckMikael Thieme skrev:(Ett vanligt klämfäste, typ kragklämma, funkar också helt ok om man klämmer den i antingen stränghållaren eller stallets fot.)
stränghållaren är nog ett bättre val.
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Marcus Nordlander
- Rookie

- Kontakt:
Vi brukar köra med vanlig mke2 och sennheiser ew500 beltpacksystem.
Trä mygga genom en liten skumgummituss och tryck fast det nere i stränghållarn. Och rickta myggan, hmm mot halsen på fiolen.. uppåt eller framåt eller vad man ska säga
Fungerar klockrent och låter riktigt bra, har vid något tillfälle kört så med fullt rockband på scen med rätt mycket fiol i monitor utan problem.. Tror att DM Audio också brukar köra med skumgummitussar.
Trä mygga genom en liten skumgummituss och tryck fast det nere i stränghållarn. Och rickta myggan, hmm mot halsen på fiolen.. uppåt eller framåt eller vad man ska säga
-
Marcus Nordlander
- Rookie

- Kontakt:
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
...visst, instämmer absolut. Dessutom i Pers kommentar om att riktningen av en omnimygga (som MKE2) i praktiken är irrelevant. Position och avstånd däremot, förstås, inte.
Jag har använt både omni och supercardioider på stråkar i symforkester, men väljer omni alla gånger om det finns att tillgå. (Vinsten i gain-before-feedback är rätt oväsentlig IMHO eftersom rundgång sällan är något stort problem ens med omnisar.)
Jag har använt både omni och supercardioider på stråkar i symforkester, men väljer omni alla gånger om det finns att tillgå. (Vinsten i gain-before-feedback är rätt oväsentlig IMHO eftersom rundgång sällan är något stort problem ens med omnisar.)
- Olle Högberg
- PAR-30

- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
-
Jocke Hammar
- PAR-36

- Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
- Kontakt: