Problem med digidesign Venue

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Problem med digidesign Venue

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag och en kolega har råkat ut för ett problem. Vi kör med Digidesign Venue med mixrack systemet. Vi handlade in en Ipad för att fjärrstyra mixern och det funkade bra med pluggar och allt.. Sen instalerade vi ett gäng pluggar från waves och då fick vi strul. Mixern i sig fungerar men samtliga waves pluggar visas inte på ipaden och på mixerns skärm så laggar dem och de låter som de inte hänger med och några t.o.m distar och det e bara waves pluggarna som gör det de andra låter som det ska och beter sig som det ska.

Jag har pratat med en som kör med SC48 och waves pluggar och de har oxå problem. Han trodde bara de lagga efter på skärmen han trodde inte de lät illa.

När vi avinstalerar drivrutinerna till nätverket i mixern så fungerar samtliga waves pluggar som de ska och ingen låter illa. Vi har kört med både gamla och de senaste drivrutinerna till nätverket.

Är det någon mer som har haft det problemet och vet en bra lösning? Arva vet inte inget och hadde aldrig hört något om det.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;