jag går i tankarna på att lägga en del av årets överskott på en ls9-32.
Idag använder jag mig av mindre Yamaha-mixrar och hyr in större vid behov.
Fördelar med att äga mixern.
- slipper hämta/lämna, vet när den finns ledig.
- många utgångar = bra att ha
- snabbare att jobba på, slipper externa preamps och andra workarounds.
- goodwill för firman
nackdelar
- tjänar egentligen inga pengar på att äga den gentemot att hyra
- finns redan ett flertal i regionen så blir nog inte många subhyror.
hatar att köpa saker som jag inte ser nån ekonomiskt vinst i direkt, men å andra sidan är ju mixrar lite så också är det hemskt mycket mixer för pengarna.
nån som varit i en liknande situation? hur gjorde ni? hur blev det?
LS9 eller inte LS9?
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
Jag tycker att du har gjort helt rätt som spaltat upp för- samt nackdelar. Jag tycker dessutom att mixern är ett bra val där du kan ha den till de flesta typer av jobb. Den är tillräckligt liten fysiskt för att du ska kunna köra den på utrymmeskrävande jobb där det inte behövs mer en ett par kanaler, den är dessutom tillräckligt kompetent för att köra lite större akter. Det är en bra investering som jag tror att du kommer ha stor nytta av.
Jag är av samma åsikt som du när det gäller att köpa prylar som inte drar in så mkt pengar. Vi köper inte sällan utrustning som vi inte tjänar jättemycket pengar på, men det är skönt att slippa åka och hyra till varanda jobb. Om du ser det rent konkurrensmässigt så gynnar du ju också en "konkurrent" när du hyr någonting.
KÖP
Jag är av samma åsikt som du när det gäller att köpa prylar som inte drar in så mkt pengar. Vi köper inte sällan utrustning som vi inte tjänar jättemycket pengar på, men det är skönt att slippa åka och hyra till varanda jobb. Om du ser det rent konkurrensmässigt så gynnar du ju också en "konkurrent" när du hyr någonting.
KÖP
-
Carl Bergander
- PAR-30

- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt: