Tips på första mixerbord
- Jacob Henriksen
- PAR-30

- Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".
Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen. - Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Tips på första mixerbord
Hej!
Är en kille på snart 15 år och funderar på att köpa min första mixer men är inte riktigt säker på vilken jag ska välja. Funderar på Mackie DFX12. Ett bra val? vill ha en med reglar istället för jobbiga vridknappar.
Mixer kommer användas till hemma bruk. Kanske på någon midsommarfest eller liknande. Men kommer främst använda den till att lära mig hur det hela går till.
Jag har ganska god ellära för min ålder. Musik har jag hållt på med sedan jag var sex år och spelat många olika instrument så det är inget nytt. men jag har aldrig rört vid en mixer men deremot sett mycket ute på mina spelningar. Från det att bygga scener, rigga ljud och ljus til att mixa och mastra och spela in skivor fast aldrig i en riktig studio. Intresset för ljud och ljus har under åren stigit och jag känner att jag vill köpa min första mixer.
Är en kille på snart 15 år och funderar på att köpa min första mixer men är inte riktigt säker på vilken jag ska välja. Funderar på Mackie DFX12. Ett bra val? vill ha en med reglar istället för jobbiga vridknappar.
Mixer kommer användas till hemma bruk. Kanske på någon midsommarfest eller liknande. Men kommer främst använda den till att lära mig hur det hela går till.
Jag har ganska god ellära för min ålder. Musik har jag hållt på med sedan jag var sex år och spelat många olika instrument så det är inget nytt. men jag har aldrig rört vid en mixer men deremot sett mycket ute på mina spelningar. Från det att bygga scener, rigga ljud och ljus til att mixa och mastra och spela in skivor fast aldrig i en riktig studio. Intresset för ljud och ljus har under åren stigit och jag känner att jag vill köpa min första mixer.
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
köp en begagnad a&h mixwizard.
eller en begagnad yamaha 01v.
varför inte en av varje så får du prova på både analogt o digitalt, så kan du sälja den du blir less på
eller en begagnad yamaha 01v.
varför inte en av varje så får du prova på både analogt o digitalt, så kan du sälja den du blir less på
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
- Jonas Lundin
- PAR-30

-
Mattias Johansson
- PAR-20

- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Ett 200B är ett mycket bra svar. Soundcraft före de fick för sig att bygga Spiritar. På en sån lär man sig att krana på riktigt, sas. Inte så mycket finesser så man går bort sig, men det som finns är vettigt och av god kvalitet. Tillräckligt med tappningsblock (Aux sends för er andra), goda filter, och så.
Tänk på att de innerfjäderkopplade telejacken för kanalvis signalbehandling (insertjacken för er som inte jobbar på SR) är bakvända på en så gammal Soundcraft. Spets retur och ring sänd är liksom fel.
Tänk på att de innerfjäderkopplade telejacken för kanalvis signalbehandling (insertjacken för er som inte jobbar på SR) är bakvända på en så gammal Soundcraft. Spets retur och ring sänd är liksom fel.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
okej okej jag kanske överdrev. min poäng var väl att det är bättre med nåt begagnat än en ny mackie.
200b är kul å lagom att leka med ja
men allt beror väl på hur mycket pengar man vill lägga på det.
200b är kul å lagom att leka med ja
men allt beror väl på hur mycket pengar man vill lägga på det.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
- Jonas Lundin
- PAR-30

-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo jag skulle reka ett begagnat. Det finns många gamla analoga på marknaden det beror helt och hållet på hur kräsen man e.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Jag har ett beggat Mixwizard som ska iväg, PM:a om det är intressant...
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com