8ch preamps?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Kontakt:

8ch preamps?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Är lite less på mina Behringer ADA8000.. frågan är va man ska köpa istället?

Tänkte göra ett rack med smått o gott man kan komplettera sin favorit-yamahamixer med.

ett krav är att de ska ha utgångar...
har bara hittat Presonus Digimax FS och grejen med den är ju att ingångarna sitter på framsidan, hade tänkt ha allt på baksidan denna gång.

Ett annat alternativ är ju att köpa AD/DAs och micpreamps till.
Eller en AD/DA för utgångar och fx returer, samt en micpreamp med ADAT ut.

tips?

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.

Inlägg av Mikael Thieme »

Smaken är som baken men jag tycker Focusrite Octopre är helt ok.

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Yamaha har väl några egna. AD8H (eller under namnet den går hos oss, ADHD) är väl ingen höjdare enligt min erfarenhet. Men MLA8an är helt okej, dock har den inte digitalt ut.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Anders Brandén skrev:Yamaha har väl några egna. AD8H (eller under namnet den går hos oss, ADHD) är väl ingen höjdare enligt min erfarenhet. Men MLA8an är helt okej, dock har den inte digitalt ut.
Konstigt, dom gångerna jag använt ad8hr så har jag varit nöjd. Känner massor av firmor som brukar dom, o dom är toknöjda. Den är väl dock rätt dyr vid inköp.

Presonus Digimax LT är fina annars. Den har ingångar på baksidan, även insert om jag inte minns fel.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Focusrite Octopre är trevlig och bra som tidigare nämnts.

Du vill ha 8 analoga in och optisk ut eller? Att hitta någon som har utgångar också som du kan köra på andra hållet vet jag inte hur svårt det är för jag har inte provat, kan inte komma på någon som har det.

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Kontakt:

jag vill ha 8 micingångar -> adat ut samt 8 adat in -> 8 line ut.
Behringer ADA8000 har det.
Digimax FS har det.
Tyvärr har båda micingångarna på framsidan.

AD8HR är klockren, men saknar utgångar och är lite för dyr för mitt behov.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Anton Jonsson »

Focusrite Octopre LE har både 8 in och 8 ut. Octopre:n har inte de.
Octopre LE är ju en del billigare än orginalet men den kanske räcker till ändå ?

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

det var som tusan !!!

Octopre LE är väl lite sådär tycker jag, gillar inte den där VU-mätaren. Men priset var ju rätt och i övrigt är det en ok produkt. Blir nog en sån med ADAT-option.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

Sm pro audio ep84 med adat kort vore kanske något. http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_ep84.htm

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

well säg till om ni har nåt till salu innan jag hunnit köpa en ny :)

Skriv svar