Fjärstyra Yamaha 01V96 V2
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Fjärstyra Yamaha 01V96 V2
Jo jag undrar hur det e med att fjärstyra via lapptopp en Yamaha 01V96 V2 via W-lan? Det finns några tillfällen då mixplatsen kommer lite illa till både att bära dit saker men även med kablar. Det jag undrar hur man får till att kuna i så fall sätta mixern på scen och fjärstyra den från en bärbar dator.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Nu när WUSB (Wireless USB) har kommit så borde det inte va några problem...
Dlink m.fl tillverkare har adapters. www.dlink.com/products/?model=DUB-9240
Dlink m.fl tillverkare har adapters. www.dlink.com/products/?model=DUB-9240
//Magnus - Fegge & Mattes
-
Per Johanson
- PAR-64

Fel väg att gå! 30 feet är ju bara 10 meter!!!
En Silex av lämpligt slag tycker jag verkar göra jobbet mycket bättre.
Säkert någon här på forumet som provat också. Jag vet att den används på andra sidan pölen med hyfsad framgång. Vill man göra det hela lite driftsäkrare så använder man Silex utan egen WLAN funktionalitet och bygger ihop något kralligare själv av lämpligt fabrikat.
En Silex av lämpligt slag tycker jag verkar göra jobbet mycket bättre.
Säkert någon här på forumet som provat också. Jag vet att den används på andra sidan pölen med hyfsad framgång. Vill man göra det hela lite driftsäkrare så använder man Silex utan egen WLAN funktionalitet och bygger ihop något kralligare själv av lämpligt fabrikat.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Problemet e att de just nu har så dålig räckvidd. Många fall så e det 30 fot och det e inte mer än 7 meter. e det lite folk emmelan så blir räckvidden ännu sämre.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Jo tanken jag hadde som gjorde att jag valde W-lan e att det finns inbygt i de flästa bärbara maskiner så slipper man en massa extra bjafs att släpa på.