Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Hur tycker ni Earthquake funkar? Var inhyrd som dj till ett mobilt disco för något år sedan då det hängde 3st Falcon i trossen. Tyckte de var väldigt effektfulla, och den tyska varianten är väl en exakt kopia?
Förmodligen så behöver du ett ändmotstånd på DMX:en. Om det nu är problem med den 4:e/sista och du har 4. För det finns inget inbyggt i dem vad jag vet.
Terminering är väl det "rätta" namnet på ändmotstånd. Utan sådant brukar det bli krångel ofta då med sista effekten. Man fixar sej ganska enkelt en sådan själv med ett motstånd/resistor och en XLR-kontakt. Alternativt köper en för ungefär samma peng, dvs om man inte har nån överbliven XLR liggande. 120ohm mellan pinne 2 och 3 om man vill bygga själv.
det va inte den sissta när jag hade kopplat in den....
Spelade ingen roll vart jag kopplade den, den låg ur synk hela tiden.
tänkte först på om gobosen inte resetade, men även speglen ligger helt ur synk och det går inte med black-out knappen på kontrollen heller, utan den kör på som den vill iallafall
Pontus: om du flyttar en elektrisk enhet från kyla till värme så bildas det kondens i den, om du inte låter den stå några timmar innan du sätter på den kan du få kortslutning i den.