Sommaren 05

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Gäst

Sommaren 05

Inlägg av Gäst »

Vad ska ni göra för kul gigg i sommar boys and girls? Själv har jag min sista sommar i frihet, jag börjar jobba som jurist i höst och gör därmed mina sista gigg! För min del blir det först en vända till Svinesund för att inviga en bro. Sen blir det Hultsfred och sen i juli/aug en turné. Berättar mer om turnén när alla detaljer är klara.

Broinvigningen som jag trodde skulle bestå i ett par bananer, en brassorkester, och två kungar var visst lite större än så... I högtalarväg verkar detta vara vad som går åt.

36 M3d
32 Milo
16 M2d
20 GeoS

plus lite monitorer, fills och subbar utspridda över halva Norge och Sverige. Nåväl, vi är ett bra gäng med personal och det verkar grymt välplanerat så det ska nog bli bra!

Berätta nu, vad har ni på gång!

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

Ja för mig så kanske jag ska få vara med på en festival här på öland... osäkert än så länge om ja kommer vara med eller inte men i sådana fall blir det mitt första riktiga gigg! :D
Det är ju inte en jätte stor festival men det är ju alltid nått!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad kul, hoppas det blir av då! Vad är det för festival och vilken firma är det som ska göra den?

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Verkar komma iväg till Arvika som elfunk om jag får semester.
"This is the updated input list"

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

Ingo skrev:Vad kul, hoppas det blir av då! Vad är det för festival och vilken firma är det som ska göra den?
Ölands routs eller nått sånt kommer inte redit ihåg.
Scenteknik-Kalmar ska köra den.. Ägaren Henrik är min musiklärare i en vecka till för jag går ut högstadiet nu så ja kommer inte ha honom längre.. Så han har lärt mig en del så ja har kört ljud och ljus i skolans aula nämligen. Igår körde vi en liten festival på skolan då han stog för utrustningen så då var jag med men jag räknar inte det som "riktigt" eftersom det var i skolan men kul va det :lol:

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Jag gissar att mr Ingo ska till S-vall i början på Juli som vanligt.. Synd att man missar den lilla trevliga festen i år..

Gäst

Inlägg av Gäst »

Brolin: Nej, det blir faktiskt bara Hultsfred i år. Resten av sommaren är vikt åt en turné.

Micke: Öland Roots heter det förmodligen! Reggae för hela slanten! Svenska Akademien headlinear såg jag, det är en av de akter jag mixat, trevligt gäng men det händer mycket på vokalavdelningen... Man håller sig garanterat vaken! Ta med dubbelt så mycket sub som ni brukar göra av med på ett vanligt rock gigg så blir det bra!

Mitt första "gigg" var en musikal som vår klass satte upp när vi gick i åttan, det är 20 år sedan nu...

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

så heter den ja Ingo!
hehe okej jag tror henke har ganska bra koll på de.. Han körde den festivalen förra året tydligen. Hade inte en aning om de förns några dar sen i princip. Men hur stor är festivalen egenteligen, har inte riktigt fattat hur stor den är, hur många besökare ungefär??

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det har han säkert! Det var bara ett konstaterande att man i princip aldrig kan ha för mycket sub när det är den typen av musik på scen! Har ingen koll på storleken.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Och om man kör inomhus kan man ge sig fan på att basisten kommer att hitta nån av rummets moder.

Är det rätt kaliber på musikerna är reggae skitkul att mixa. Julian Marley med band var snortajta.
"This is the updated input list"

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

aha okej. att reagge är så pass bas krävande trodde ja inte.. men man lär sig nått nytt varje dag :D

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

basen är väldigt drivande i reggae, och gitarrerna slår för det mesta alltid i baktakt. Mycket praktiskt att de inte går i varandras frekvensband.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

För min del blir det ett skolavslutningsgig på Furuvik i veckan som kommer, sedan Hultsfred, och sedan är det inte så mycket som är klart. Blir några gig till åt en lokal firma tror jag, och kanske något jobb åt dendära cyberpunk också.

I övrigt ska jag grilla, åka inlines, dricka öl och mest njuta av regn och mygg :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

ian skrev:basen är väldigt drivande i reggae, och gitarrerna slår för det mesta alltid i baktakt. Mycket praktiskt att de inte går i varandras frekvensband.
Välspelad reggae är som du skriver väldigt trevligt att krana. Inga Marshall-onanister som dränker allt i tredjetonsdistorsion, och mycket tidsdiskret. Jag har inte mycket till övers för musiken i fråga om egen lyssningsupplevelse, men det är en annan sak..
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag kan lova en fantastisk reggae-ska-rocksteady-dancehallupplevelse klockan 13 på lördagen i Atlantistältet i Hultsfred. USCB Allstars är ett liveband av rang. Jag ska försöka att inte göra bort mig mixmässigt bara...

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Finns en del att göra.
Kommer att rigga ljus och köra följe + ha hand om humpet på ett 2 dagars gigg ute på svartsjö slott på Ekerö i slutet av Juli.
Snart är det Ekens cup där vi står för ljud ljus och Mega disco i 2 dagar.
Några student spex finns kvar att genomföra.
Sedan en massa mini gigg + att vi precis har flyttat ifrån 45 kvm till 200 ;) så just nu hittar jag knappt bland alla kablar men det ska bli ordning på det också.
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Gäst

Inlägg av Gäst »

Martin: Grattis till den nya lokalen! Vilka är vi?

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Tack Ingo det e lite rörigt så här i början och det tar ju tid att få ordning på allt samtidigt som man måste genomföra giggen man har.Men det ska bli skönt när det e klart.
Firman heter Stockholm Proshop ligger nu mera i Hökarängen på Pepparvägen.
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Daniel Eriksson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 01:00
Ort: Bromma
Kontakt:

Inlägg av Daniel Eriksson »

Jag skall minsann turnéra med Loranga, Mazarin & Dartanjang hela sommaren, i en intressant multiteknikerkombination; Ljud, Scen, Kostym & Chaufför.
Lufsig barnteater för hela familjen, kommer till en park nära dig i sommar :)

Vi hade genrep idag, spöregn så vi körde in Lorangabussen på Riksteatern...lastintaget e sig inte riktigt likt tyvärr... :?

Så alla som känner för att komma å besöka mig är välkommna, Dawen, jag vet att du inte kommer att kunna hålla dig iaf :o

Trevlig sommar allihopa!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det påminner lite om en skylt jag åkte förbi för några år sedan. Anderssons Slakt och Smide. Jahaja... Hoppas det blir kul då! Hur många gigg gör ni och finns det någon turnéplan någonstans? Jag har iofs rätt läbbiga minnen av Slas historier från tv på 70-talet. Kanske bästa att hålla mig därifrån!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster