Hultsfredsfestivalen 2005 är slutsåld!

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Gäst

Hultsfredsfestivalen 2005 är slutsåld!

Inlägg av Gäst »

27 500 biljetter 3 dagarsbiljetter är sålda och dessutom några endagars... Trångt på jobbet! Dessutom förbjuder dom partytält, jag undrar om vi får ha kvar vårt Atlantistält? :?

Skönt att dom lyckats vända trenden, Sverige behöver en stor rockfestival tycker jag.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Härligt!

Hur många besökare har Srf? Så många färre är det väl inte?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

fan va bra! äntligen!
Q.E.D

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Varför kan man inte starta någon stor pop-festival? Jag menar det finns ju Hultsfred (ROCK), Sweden Rock (ROCK), Arvika festivalen (ROCK) och dom går ju bra allihopa men alla gillar ju inte rock (obs. vill tillägga att jag älskar rock). Skulle det inte fungera med en tredagars festival som bara har populär band typ Robyn, Blue Lagoon, Eric Prydz osv.

Åsikter???
Work sucks, send me on tour!

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Hultsfred är väl ganska bred? Pryds spelar väl där i år? Har för mig att dom har ganska mycket blandat även om de tunga korten ligger på rocksidan!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Tja, två av de tre (Prydz och Robyn) du nämner spelar på Hultsfred i år. På den scen som halva forumet jobbar med dessutom. Jag håller inte med om din kategorisering riktigt. Arvikas fokus har alltid varit synt och svartrock, SRFs hårdrock och Hultsfred har försökt att vara lite mittemellan, lagom bred och lagom kommersiell. Tyvärr hamnar man då i rätt så tuff konkurrens med en liten festival i vårt västra grannland Danmark, vid namn Roskilde.

Det du efterfrågar är väl snarast det som de stora stadsfesterna levererar, t ex Malmöfestivalen, Storsjöyran, Gatufesten i Sundsvall och Piteå Dansar och Ler. Jag hade t ex besök av the Darkness, Pink, Pet Shop Boys och hela raddan med svenska hyfsat storsäljande akter förra året på denna typ av festival.

Förra året var det två saker som fungerade bra ur ett kommersiellt perspektiv. Gyllene Tider var det ena och små, nischade festivaler som t ex Uppsala Reggae det andra. Både Arvika och Hultsfred hade det klart tufft ifjol. Hultsfred har tagit sig ur svackan, förmodligen för att man valt att boka de mest efterfrågade banden, jag hoppas verkligen att Arvika lyckas också för det är en väldigt trevlig festival som verkligen behövs.
Senast redigerad av 2 Gäst, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Lightguy: Emmaboda och Popaganda finns ju, plus att Hultsfred ändå är hyfsat mycket pop.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Tomas Jern
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 88
Blev medlem: lör 26 jul 2003, 01:00
Ort: Eggby!!
Kontakt:

Inlägg av Tomas Jern »

Verkar som Arvika blir mycket poop med.
Måste man skriva nått här?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Freudiansk felskrivning? :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Men att Emmaboda eller Popaganda skulle boka några stora akter är väl ändå lite avlägset? Tror att Lightguy menade Trackslistemusik och inte creddig övre medelklass pop?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jo, det är det ju, men det är ju pop iaf, även om Emmaboda kanske klassar in som indie?

Lightguy, ta och kika in klara artister till Hultsfred vetja! :)

För övrigt kostar biljetterna nu runt 2500 på blocket, tydligen. Det är en nackdel med att sälja slut...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Biljetter till Lördagen går dock att köpa fortfarande..

Gäst

Inlägg av Gäst »

dawen skrev:Jo, det är det ju, men det är ju pop iaf, även om Emmaboda kanske klassar in som indie?
Trodde det var samma sak...

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag förklarade lite flummigt och gav inte så bra exempel, men jag menar att man "översätter" de banden som spelar på tex. Roskilde och Hultsfred och sätter in samma världsartister i en Pop festival istället! Typ den som brukar va i london som jag tappat namnet på just nu ..... något med ...park!

Nu har jag inte varit på de andra festivalerna ni nämnde förutom Malmöfestivalen, men det är ju lite mer partymusik där....mycket coverband och inte jätte mycket kända artister om man jämnför med ovanstående festivaler.

Dawen: Vet inte om jag är så sugen på att betala 2500:- för att gå på festival. Kommer knappt ihåg när jag betalade för att gå och se något senast!!
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »


Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Ingo skrev:Men att Emmaboda eller Popaganda skulle boka några stora akter är väl ändå lite avlägset?
Popaganda hade Robyn i år som "hemlig" gäst, och hade ett gäng (säkerligen välkanda, jag kan inte indiepop) utländska akter. När jag såg dem sist hade de Looptroop och Doktor Kosmos, men det kaske inte är en stor akt i de sammanhangen? Jag var där nån timme i år med Måns, mest för att lyssna på Electrosounds nya Alcorns-PA (mmm... banddiskanter), och som bonus hörde vi satanistisk country (sjukt skoj).

Emmaboda lever på osignade akter, så stora namn ger väl ingen bra street cred?
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Berätta mer om Alcorns pa:t!! I en ny tråd kanske?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Lightguy: Hade du varit ute i tid hade det kostat runt 1300, eller så hade du kunnat humpa på vår scen! :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Gick mig och köpte en lördagsbiljett nu när Kristet Utseende spelar på lördag, ska bli roligt att se!

Har ju trotsallt bara 6-7mil eller något till Hultsfred!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

dawen skrev:Lightguy: Hade du varit ute i tid hade det kostat runt 1300, eller så hade du kunnat humpa på vår scen! :)
E de bra pröjs som hump eller är det ideelt? Jag och mina forna klasskamrater från DI har kommit överens om att inte jobba gratis för det betyder att man tar jobb ifrån varandra!!! Branchen måste lära sig att det kostar pengar med arbetare!!
Vem vet vi kanske syns där nästa år!!
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst