Lokverkstan i Motala

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Lokverkstan i Motala

Inlägg av Michael Christiansen »

Halloj

Nån som vet vem som "vann" uppdraget i Motala?

Nyfiken, som vanligt bara... :0)


Mvh

Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
http://www.teaterlys.se" onclick="window.open(this.href);return false;
maximum bass - on all frequencies

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Re: Lokverkstan i Motala

Inlägg av Mats Ottosson »

ska de uppdatera tekniken eller vad ?? bor bar 200 m från denna finna lokal.
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Lokverkstan i Motala

Inlägg av Michael Christiansen »

Mats Ottosson skrev:ska de uppdatera tekniken eller vad ?? bor bar 200 m från denna finna lokal.
Hej Mats

Ja det låg ute som förfrågning ett tag.

Min misstanke är dock att dom som specade åt komunen, också drog iväg med uppdraget.

Tyvärr var det så att det var väldigt märkes fixerat och så usla grejor att jag inte ens hade lust att bjuda på det.

Man ser det mera och mera - inkompetenta inköpare, att lägsta pris gäller, och att kvalité och hantverk långsamt dör ut.

Tråkigt, men lycka till med att gigga i lokalen, kommer jag själv dit, blir det inte utan mina egna grejor - for sure!

Allt gott!

Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
http://www.teaterlys.se" onclick="window.open(this.href);return false;
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Lokverkstan i Motala

Inlägg av Niklas Elste »

jo det låter som bekant hur det funkar med upphandling

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Lokverkstan i Motala

Inlägg av Viking Grandin »

"...men jag är inte bitter..."
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Lokverkstan i Motala

Inlägg av Michael Christiansen »

Viking Grandin skrev:"...men jag är inte bitter..."

jo....
maximum bass - on all frequencies

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Lokverkstan i Motala

Inlägg av Johannes Nordgren »

Kunde de inte kört en upphandlingsrunda på Motala CC när de ändå var i farten, hade inlast där i eftermiddags och de hade säkert blivit glada över lite nice grundutrustning...
We make good music sound great!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster