Upprullningssystem

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Upprullningssystem

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag har ett litet problem, vi skulle behöva någon form av rulle som är tillför att rulla upp tyger eller biodukar. Helst handdraget men är även intresserad av motorstyrda. Vårt tyg är 4,5m bred och 3,4m hög! Vem säljer sådana prylar!
Tacksam för svar!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

antar att du inte har takhöjden att flyga ut det på ett rå eller liknande? annars är ju det att rekomendera då tyget hänger fint och rakt hela tiden.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag kan tipsa dig om en skit billig sak!!

Gå till närmaste MARKIS återförsäljare. Dom säljer ett "rör" som du kan sätta dina tyger i samt en motor för en billig peng, Jag köpte sist här uppe ett "rör" på 3,5m samt motor för 1500kr

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Gustav: Nä du så enkelt är det verkligen inte, vi har 3,70 i tak höjd, samt en trossbox. Dessutom ska det ut på turné.

Nicke: Ja vi var inne lite på det oxå, antingen att köpa eller att bygga själva.

Vi ska testa ett ridå drag ikväll istället får se om det blir bättre. Återkommer om hur resultatet blir!

Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Kontakt:

Inlägg av David Klämberg »

Ett annat alternativ är att sy på hissgardinsband på baksidan... Funkar både med motor och handdrag och ger ett väldigt kompakt paket i "uppe-läge".
Säljs av Anita på Arvidssons textil: 0705-980269
Bönder gör på Bönders vis!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Men klarar man av en så stor fond med hissgardinband? Låter som att det blir många hiss punkter.

´Vi löste problemet med en silentgliss skena, vilket är ett ridå drag. Klockrent i föreställningen, fiskaren kommer och drar in sin havsfond.

Användarvisningsbild
David Klämberg
PAR-36
PAR-36
Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
Kontakt:

Inlägg av David Klämberg »

Jodå, vi har kört en "filmduk" som var 6x4,5m. Vi använde fem band om jag inte missminner mig. Det är ju alltid praktiskt när skådisarna kan sköta scenografin själva... :-)
Bönder gör på Bönders vis!

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

ja då hade det ju kunnat vara en lösning men denna lösningen blev riktigt roligt och smidig lösning

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Nu har pressbilderna för näktergalen kommit, om ni kollar på fjärde bilden så skymtar man havsfonden i bakgrunden. Här finns bilderna under Näktergalen

Skriv svar