Roger Waters

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Daniel Hedman
PAR-30
PAR-30
Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
Kontakt:

Roger Waters

Inlägg av Daniel Hedman »

Är det någon som vet vad Roger Waters har för prylar i globen imorgon, är det egna eller inhyrda?

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

OT.. Nu känner jag mig lite lost här, men med tanke på att han lirar i globen borde man ju känna till karl'n, men vem är han??

Användarvisningsbild
Daniel Hedman
PAR-30
PAR-30
Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
Kontakt:

En föredetta medlem i Pink Floyd
/Daniel Hedman - DAH Sound

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Pinsamt, Brolin...
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Jag säger ju det.. Men jag har aldrig hört talas om karl'n, så då måste man ju fråga. Man bokar ju liksom inget demoband till globen... ;)

Nästa gång kans jag ju google kom jag på nu.. Suck.. Jag är för trött idag.. Det ska bli skönt med 5 dagar ledigt..

Mattias Johansson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Mattias Johansson »

Tja Emil. Det finns folk med här som kan Floyd bättre än jag men hör av dig någon gång så kan vi ta en Pink Floyd kväll så skall du få se på lite kultur. Du bör upptäcka detta krigs barn som aldrig fick se sin far och hade en alkolist till mor. Hans texter är helt otroliga. Kan bara tipsa alla som aldrig har lysnat på hans musik att köpa några skivor. För första frågan är jag lika nyfiken som Daniel om vad han åker på för teknik.
Mattias Johansson

Ljud & Ljus Control

matte@ljudljuscontrol.se

060-514100
070-3314544

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

När jag var i Stavanger förra sommaren så hade de saker från Clair Brothers, jag var där och tillhandahöll PA.

Tror dock att de på den pågående turnen har allt med sig, ljud antagligen från Clair.

/Jocke
Jocke Hammar

Användarvisningsbild
Daniel Hedman
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Efter att varit på konserten i fredags kan jag bara säga att den var kanon bra. Lagom högt ljud (och bra) , lagom ljus show. Långt ifrån det som pink floyd hade med sig i göteborg på 90-talet. Dom hade en häftig laser effekt (som jag inte trodde fanns) vit laser eller var det något annat? Jag har tidigare bara sett röd o grön. Är det någon som vet hur detta fungerar så är jag jätte nyfiken! Självklart så hade dom en stor gris och en astronaut som flög runt i globen.

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Daniel: Det finns RGB lasrar som du kan få nästan vilken färg som helst på dina laser strålar :)
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Skriv svar