Drömarbetsgivare?
-
Per Johanson
- PAR-64

Drömarbetsgivare?
Ja den topicen behöver väl egentligen ingen närmare förklaring?
Vilken artist skulle ni helst vilja jobba med och varför? Om ni redan har drömgigget, vad är det som gör det hela så fantastiskt?
Och eftersom vi ändå håller på; vem står längst ner på samma lista? Dvs vem skulle helst slippa gigga med?
Jag kan börja. Drömgigget vore nog Bruce Springsteen. Det är 3 timmar musik varje kväll som når fram till 50 000 pers. Utan fräck video och 200 viftlampor. Om det måste vara fräck produktion så skulle jag helst vilja åka med PF och då allra helst på Division Bell turnén då DVDn Pulse är inspelad.
I slutet på min lista står Dart Vader.
Vilken artist skulle ni helst vilja jobba med och varför? Om ni redan har drömgigget, vad är det som gör det hela så fantastiskt?
Och eftersom vi ändå håller på; vem står längst ner på samma lista? Dvs vem skulle helst slippa gigga med?
Jag kan börja. Drömgigget vore nog Bruce Springsteen. Det är 3 timmar musik varje kväll som når fram till 50 000 pers. Utan fräck video och 200 viftlampor. Om det måste vara fräck produktion så skulle jag helst vilja åka med PF och då allra helst på Division Bell turnén då DVDn Pulse är inspelad.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
Re: Drömarbetsgivare?
Ja du, jag är ett stort fan av E-type sen år tillbaka. Han är ett av alla drömgigg. Sen är även Robbie Williams någon jag skulle vilja jobba med.Per Johanson skrev:Ja den topicen behöver väl egentligen ingen närmare förklaring?
Någon jag inte skulle vilja jobba med? Måste nog vara Paris Hilton
- Magnus Söderman
- PAR-20

- Kontakt:
Tower of power
Robbie Williams
och utom tävlan ABBA
Jädrar va stenhårt. Tänk er dom med rätt mick på rätt källa i ett
stort V-Dosc.. mums fillibabba. NU åker ju R W på V-dosc allt som
oftast men ändå......
Längst ner ??
Scooter eller nåt annat meningslöst techno-trams eller Eliert Pilarm
Robbie Williams
och utom tävlan ABBA
Jädrar va stenhårt. Tänk er dom med rätt mick på rätt källa i ett
stort V-Dosc.. mums fillibabba. NU åker ju R W på V-dosc allt som
oftast men ändå......
Längst ner ??
Scooter eller nåt annat meningslöst techno-trams eller Eliert Pilarm
Magnus Söderman, envis men snäll
I want everything louder than everything else (Ian Gillan, Deep Purple)
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Ähh... Eilert Pilarm är ju cool. Inte någon musikalisk höjdpunkt kanske, men fan vad kult
Jag skulle gärna jobbat med lite av de gamla punkhjältarna jag lyssnat mycket på. Produktionsmässigt skulle det nog vara rätt trist, men vilket ös på scen. Snacka om combat audio
På helt motsatt sida om staketet vore det ju en upplevelse att jobba t.ex med Alan Parsons eller Rush.
En del av de man helst skulle sluppit har man ju redan haft det tveksamma nöjet att "jobba" med, men hip-hopakter i största allmänhet, och gangstaposset i synnerhet ligger ju fett långt ner på listan.
Jag skulle gärna jobbat med lite av de gamla punkhjältarna jag lyssnat mycket på. Produktionsmässigt skulle det nog vara rätt trist, men vilket ös på scen. Snacka om combat audio
På helt motsatt sida om staketet vore det ju en upplevelse att jobba t.ex med Alan Parsons eller Rush.
En del av de man helst skulle sluppit har man ju redan haft det tveksamma nöjet att "jobba" med, men hip-hopakter i största allmänhet, och gangstaposset i synnerhet ligger ju fett långt ner på listan.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Axel Trygg
- PAR-20

Amy diamond så klart!!! Så ung men så begåvad. För att inte tala om hennes röst. En del kallar nästan henne för ett underbarn. Har hört att hon jämförs med Carola.
Det verkar inte vara en dagsslända heller, utan att det håller i sig för henne.
Om man ska hoppa till andra sidan så går det knappt att nämna för att det finns så många. Dels artister/band som sjunger hällre än bra och dom kändisar som tror att dom äger allt och alla och har fler miljoner/miljarder på banken.
Om man ska hoppa till andra sidan så går det knappt att nämna för att det finns så många. Dels artister/band som sjunger hällre än bra och dom kändisar som tror att dom äger allt och alla och har fler miljoner/miljarder på banken.
Gud sa: "Låt lampan tändas" och den tändes
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
Axel Trygg skrev:Amy diamond så klart!!! Så ung men så begåvad. För att inte tala om hennes röst. En del kallar nästan henne för ett underbarn. Har hört att hon jämförs med Carola.
E-type,Amy diamond och Eilart Pilarm..... Här var det inte nå höga drömmar....
Dixie chicks turne för mig.... Riktiga instrument, bra musiker och framförallt......
CLAIR SHOWCO Rigg.......
(Och lätt 20 trailers med onödig scenografi och skit)
http://www.clairshowco.com/
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]
- Magnus Söderman
- PAR-20

- Kontakt:
Har ni gjort Eilert nån gång ? I hans raider står att han spelstället inte fårHasse Queisser skrev:Ähh... Eilert Pilarm är ju cool. Inte någon musikalisk höjdpunkt kanske, men fan vad kult![]()
ligga längre bort än en kvart från tågstationen annars tappar han bort sej.
Vad det gäller Rush så glömde jag bort dom.... Hmm.. Alan Parsons eller
varför inte Manfred Manns Eartband eller kanske Saga ?
Var du å såg Rush på Globen ? Vi satt i vänstra kurvan mittemot scenen.
Lät fördjävligt i början. Hr. Lifeson måste ha mutat Hr. Maddix om det
nu va han som skruvade. . för det va en massa gitarr...... Men fö
en helt strålande show
Magnus Söderman, envis men snäll
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Bruce inga viftlampor? "the rising" Turnén som jag såg med Friberg i globen bestod av:Per Johanson skrev:Ja den topicen behöver väl egentligen ingen närmare förklaring?
Jag kan börja. Drömgigget vore nog Bruce Springsteen. Det är 3 timmar musik varje kväll som når fram till 50 000 pers. Utan fräck video och 200 viftlampor.
16 Morpheus BriteBurst 2000
104 Morpheus FaderBeam
5 Morpheus BriteBurst 2500
14 Morpheus PC Spot
16 Morpheus ColorFader
26 Morpheus XL Fader
18 Morpheus Nine-Light
10 Martin MAC 2000 Profile
6 Martin MAC 2000 Wash
8 ETC Source Four Elipsodial
9 Lycian 1200 Follow Spot
13 Romni
20 PAR 64
16 PAR 64 ACL
1 AvoLites Diamond II
2 High End Systems Whole Hog II
Det är ju visserligen bara runt 160 st, men nog var det rörligt alltid.
Fast jag håller med Per om Pink Floyd "Division bell" säger bara VL4, VL2, VL5,telescans, ARTISAN! sån njutning...
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Högst upp på listan är lätt Steely Dan, tätt följt av Tori Amos. Snacka om att sträva mot perfektionism hela tiden.
Pingen skulle jag nog inte heller tveka många sekunder att säga upp mitt vanliga jobb om jag fick chansen att åka. Att ta en sväng med Iron Maiden skulle också vara rätt skoj, i avdelningen "inga viftelampor, bara parkannor"
Längst ner på listan är nog en köpcenterturne med nån idolvinnare. Eller vilken hiphopartist som helst som inte inbegriper nån form av livemusik bakom.
Pingen skulle jag nog inte heller tveka många sekunder att säga upp mitt vanliga jobb om jag fick chansen att åka. Att ta en sväng med Iron Maiden skulle också vara rätt skoj, i avdelningen "inga viftelampor, bara parkannor"
Längst ner på listan är nog en köpcenterturne med nån idolvinnare. Eller vilken hiphopartist som helst som inte inbegriper nån form av livemusik bakom.
"This is the updated input list"
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Skulle nästan kunna nöja mig med bara Clarence Clemmons, det är ju han som är det intressanta på scenen. Samma med Napoleon Murphy Brock och Zappa.Per Johanson skrev:JDrömgigget vore nog Bruce Springsteen.
"This is the updated input list"
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
Calle Brattberg skrev:Bruce inga viftlampor? "the rising" Turnén som jag såg med Friberg i globen bestod av:Per Johanson skrev:Ja den topicen behöver väl egentligen ingen närmare förklaring?
Jag kan börja. Drömgigget vore nog Bruce Springsteen. Det är 3 timmar musik varje kväll som når fram till 50 000 pers. Utan fräck video och 200 viftlampor.
16 Morpheus BriteBurst 2000
104 Morpheus FaderBeam
5 Morpheus BriteBurst 2500
14 Morpheus PC Spot
16 Morpheus ColorFader
26 Morpheus XL Fader
18 Morpheus Nine-Light
10 Martin MAC 2000 Profile
6 Martin MAC 2000 Wash
8 ETC Source Four Elipsodial
9 Lycian 1200 Follow Spot
13 Romni
20 PAR 64
16 PAR 64 ACL
1 AvoLites Diamond II
2 High End Systems Whole Hog II
Det är ju visserligen bara runt 160 st, men nog var det rörligt alltid.
Fast jag håller med Per om Pink Floyd "Division bell" säger bara VL4, VL2, VL5,telescans, ARTISAN! sån njutning...
Och inte att glömma 112 st JBL Vertec.......
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt:
-
Per Johanson
- PAR-64

Brattberg: Åh fan. Det spelar iofs ingen roll om det hade varit 5000 viftisar i riggen. Poängen är att låtarna behöver inte den förstärkningen. De funkar precis lika bra utan.
Ian: Jag har giggat med Clarence Clemmons. Sällskapet bestod av 12 st musikanter, 1 st backlinemekare, 4 st managementmänniskor. Festivalgigg med ca 45 inputs och svenskt vick på blås och slagverk som repades in samtidigt som vi gjorde change over. När jag frågade backline killen om det var något särskilt att tänka på mixmässigt fick jag svaret: "Just make sure that the Big Man's horn is heard all the way to LA".... Vi hade väl hunnit linechecka hälften av slangarna när klockan var dags att börja så det var bara att räkna ner och hålla sig i. Men jävlar vilket bra gigg det blev i alla fall, ljudmässigt vart det väl sådär men det svängde hårt kan jag meddela. Tyvärr var väl inte låtmaterialet så där skitkul i en hel timma. Bästa låtarna var "covers" av Springsteen fast i souligare versioner. Jag fick erbjudande av the Big Man himself att åka med på resten av turneringen, dessvärre skulle vi på semster veckan efter så det blev inget, det hade varit trevligt...
Ian: Jag har giggat med Clarence Clemmons. Sällskapet bestod av 12 st musikanter, 1 st backlinemekare, 4 st managementmänniskor. Festivalgigg med ca 45 inputs och svenskt vick på blås och slagverk som repades in samtidigt som vi gjorde change over. När jag frågade backline killen om det var något särskilt att tänka på mixmässigt fick jag svaret: "Just make sure that the Big Man's horn is heard all the way to LA".... Vi hade väl hunnit linechecka hälften av slangarna när klockan var dags att börja så det var bara att räkna ner och hålla sig i. Men jävlar vilket bra gigg det blev i alla fall, ljudmässigt vart det väl sådär men det svängde hårt kan jag meddela. Tyvärr var väl inte låtmaterialet så där skitkul i en hel timma. Bästa låtarna var "covers" av Springsteen fast i souligare versioner. Jag fick erbjudande av the Big Man himself att åka med på resten av turneringen, dessvärre skulle vi på semster veckan efter så det blev inget, det hade varit trevligt...
Senast redigerad av 1 Per Johanson, redigerad totalt 0 gånger.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Inte underligt att NileCity-gänget lurar ner honom i tunna med hårbalsam om han är så hemsk... 
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
-
Fredrik Sundström
- PAR-36

- Kontakt:
Jag var ju upp till Husum och gjorde ett litet reportage på Eilert Pilarm som heter "Eilert efter Pilarm". Det var helt otroligt roligt, han är en väldigt udda men otroligt trevlig människa. Tänk dig när vi satt i hans soffa, bara han och jag, och han tog upp gitarren och sjöng "Love me tender, love me sweet" för mig, bara mig!Hasse Queisser skrev:Ähh... Eilert Pilarm är ju cool. Inte någon musikalisk höjdpunkt kanske, men fan vad kult![]()
Jag skulle gärna jobbat med lite av de gamla punkhjältarna jag lyssnat mycket på. Produktionsmässigt skulle det nog vara rätt trist, men vilket ös på scen. Snacka om combat audio![]()
Apropå ..
En annan lustig sak är att jag inte har varit inne på länge, har nu 2821 nya inlägg att gå igenom!? :/
Hur är det annars Hasse?
/Knoppen
-
David Göransson
- PAR-36

Jag får nog hålla med någon (långt upp i tråden, minns inte vem) om att Dixie Chicks hade varit riktigt nice, eller kanske Matchbox Twenty.
Clapton slår rätt högt för mig också.
Angående Springstenn, på hans DVD från the rising-turnén så använder dom inget rörligt på scen iallafall. Eventuellt är armaturerna som lyser på publiken rörliga...
Angående Springstenn, på hans DVD från the rising-turnén så använder dom inget rörligt på scen iallafall. Eventuellt är armaturerna som lyser på publiken rörliga...
-
Calle Brattberg
- PAR-30

De Armaturer som används på scen på den turnén, är bla Morpheus Faderbeam, en färgväxlande armatur typ VL5/Vl500 eller Martins TW1. En klart rörlig armatur. däremot så RÖR man inte speciellt mycket på den. Den har inte funnits i tillverkning på många år, lixxom exempelvis brightburst 2000 om jag inte misstar mig.David Göransson skrev:Jag får nog hålla med någon (långt upp i tråden, minns inte vem) om att Dixie Chicks hade varit riktigt nice, eller kanske Matchbox Twenty.
Friberg: Var det högtalare på det giget? det kanske det var
Skämt å sido. jag tror aldrig jag har sett så mycket PA i Globen....
Brattberg
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
Jag tror att det var högtalare där jag räknade dom isf.....Calle Brattberg skrev:De Armaturer som används på scen på den turnén, är bla Morpheus Faderbeam, en färgväxlande armatur typ VL5/Vl500 eller Martins TW1. En klart rörlig armatur. däremot så RÖR man inte speciellt mycket på den. Den har inte funnits i tillverkning på många år, lixxom exempelvis brightburst 2000 om jag inte misstar mig.David Göransson skrev:Jag får nog hålla med någon (långt upp i tråden, minns inte vem) om att Dixie Chicks hade varit riktigt nice, eller kanske Matchbox Twenty.
Friberg: Var det högtalare på det giget? det kanske det varÖronpropparna åkte in kvickt minns jag, men det kanske skall vara vasst och starkt ljud nuförtiden, eller så börjar jag bli gammal.
Skämt å sido. jag tror aldrig jag har sett så mycket PA i Globen....
Men med facit i hand så skulle det nog fan vara roligare gig utan högtalare och framförallt bruce J**** ljudtekniker.....
-
Per Johanson
- PAR-64

Återigen en faktor som gör det hela till ett drömgigg. John Cooper eller om det var hans systemtekniker från Audio Analysts, Albert Leccese, hade väl inte sin bästa kväll den där midsommardagskvällen i Göteborg för ett par år sedan, men ändå, trots att jag är yrkesskadad och normalt sett stör mig på allt som inte är som jag skulle ha gjort det så var det helt magiskt. Trots konstigt flugna VerTec och ojämnaste basspridningen sen tidernas begynnelse...
Prylarna betyder inte ett skit när musiken berör.
Prylarna betyder inte ett skit när musiken berör.
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................