Ersättningspegel

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Rickard Högberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 19 okt 2015, 19:57
Presentation: Mobil DJ med blandade uppdrag runt om i södra Sverige

Ersättningspegel

Inlägg av Rickard Högberg »

Han nån scanner där spegeln gått sönder. Hittar ställen i England som säljer, finns det någon i Sverige som säljer ersättningspeglar till ljuseffekter? Eller köper ni på glasmästeri?

Användarvisningsbild
Johannes Olsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 154
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 20:02
Presentation: LD, Programerare Cobalt/Congo, Ljustekniker
Ort: Järna

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Johannes Olsson »

hej!
Vad är det för scanner? Beroende på märke kanske lokal distributör kan assistera?
Robe; Bellalite
JB VaryScan, Martin; Intersonic
osv...

Johannes

Rickard Högberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 19 okt 2015, 19:57
Presentation: Mobil DJ med blandade uppdrag runt om i södra Sverige

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Rickard Högberg »

Det gäller Martin nRoboscans. Kollade med Intersonic, finns inga speglar att köpa. Finns att beställa i UK eller Fr, men tänkte kanske det fanns en glasleverantör i Sverige som kunde ordna.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Jonas Larsson »

Den lokala glasmästaren borde kunna skära till det om du vet tjockleken och måtten/gör en skiss.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Jan Pettersson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 85
Blev medlem: sön 09 jan 2011, 18:11
Presentation: Driver företag vid namn Gotland Ljus & Ljud AB.
Ort: Visby

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Jan Pettersson »

Hur har det gått?
Jag har ingen spegel till roboscan men kan nåt liknande i gömmorna..

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Michael Christiansen »

Rickard

Kan du vara bussig och gå och läsa på lampan och berätta för oss vad det är för en modell - jag kan säkert hjälpa dig, men om jag kunde gissa rätt, hej vilt, då skulle jag nog hellre själv satsa på en lottokupong i helgen...

Jag har hittat ett lager nere i gömmorna, men modell, serienummer och antal erfodras först- tack!

Mvh

Micke i Köpenhamn
maximum bass - on all frequencies

Rickard Högberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 19 okt 2015, 19:57
Presentation: Mobil DJ med blandade uppdrag runt om i södra Sverige

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Rickard Högberg »

Hej

Det blev speglar från lightingmirrorman.com i England. De har speglar till de flesta armaturer. En scannerspegel med rear surface spegel (vanlig spegel) kostar 150.- medan en specialspegel med spegeln på frontytan kostar ca 500.- Har köpt båda och front surface ger mycket bättre reflektion, klart värt det högre priset.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Ersättningspegel

Inlägg av Jonas Larsson »

Tack för info, bra att veta om det inte längre går att få tag i original ifrån tillverkaren.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster