Malmöfestivalen

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Malmöfestivalen

Inlägg av Jakob Carlsson »

Hittade ingen tråd alls som ens nämner ordet, så jag får starta en ny :-)

Vilka är det som kör Malmöfestivalen? (uthyrning av ljud, ljus och scen samt vilka som kör prylarna). Vet att UASL levererade till mölle-scenerna förra året och att Julius Scen & Event (eller vad just nu det företaget heter, Julius äger några stycken) levererade scen till stora scenen. Skulle vara trevligt att veta vad som hängde på mölle-scenerna och dom andra ställena. Vilka ska köra i år? Kommer man se någon från forumet där som man kan säga hej till och få reda på lite av det som hänger där i år?

Är mest intresserad av mölle-scenerna för det är den storleken på scen som jag brukar köra själv. Mölle 1 förra året hade riktigt fint ljus när S.P.O.C.K spelade med nästan hela taket fullt med moving heads som kändes som stjärnor i rymden :)

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Spelade S.P.O.C.K förra året? Bajsapa i så fall att man missade!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Jo du, dom spelade och dom drog rejält med publik, tror dom kom på delad andraplats i publik på mölle den kvällen tillsammans med front line assembly, förstaplatsen tog alice in videoland där vi som stog i fotodiket fick hålla för öronen mellan låtarna för publiken skrek, men volymen från högtalarna var inga problem alls :)

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Calle Brattberg »

Hej Jakob.

Stora scen levererades 2005, 2006, 2007 av Uasl, en trefacks Superbeam. Ljus 2005, 2006, 2007 levereras av Uasl, Riggen består av Vari-lite VL6C, VL5, VL2500 Spot och wash, VL7 samt Vari-lite 2416. Jag har blinkat på MA och Peter Angry har varit dimmerman. Ljud har varit Gert, Steve och Rasmus som åkt på Meyer M3D. Osäker på vad de kommer med iår. Alla transporter har varit Uasl.

En mycket trevlig festival, med grymt hump och oftast roliga band.

Möllan är jag osäker på, har inte hunnit dit under festivalen, men jag vet att det har varit mycket V-dosc och lampor från Uasl även där, Samt en del scenplatta från bla Scenbyggarna och Uasl.
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Tackar tackar Calle, så det är så fint besök Malmö får under festivalen, självaste crewchefen från melodifestivalen :)

Har du koll på vem som står för humpet? Hade ju varit trevligt att humpa på Malmöfestivalen.

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Calle Brattberg »

Fint besök? Det vet jag inte riktigtjag har mest tur :) Jag är nog en helt vanlig ljustekniker som de flesta andra som gillar fina lampor. Och man är aldrig bättre än sitt senaste gig!

Vi brukar få en massa bra tjejjer och killar från Terjes firma, FYC eller "Find your crew" som den egentligen heter. Kolla på FYC.se om du vill veta mer.

Mvh
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Osten gjorde design på mölle 1 förra året, jag hängde upp det och körde om jag inte mins fel SPOCK. Han kom hem efter några dagar och tog över riggen...!
Spock var ju bättre än Joddla med siv eller vad nu dom heter..=)
Förstår mig inte på skåne ibland.
Angry och jag gjorde stora scenen typ 02 eller 03 när starlight gjorde den första gången, grymt bra festival. Lite band många dagar och grym julfest..!
Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Calle: jo tur har du, tur att köra rätt gig för att få jobb som melodifestivalen :)

Morgan: Joddla är speciella, men dom är faktiskt ganska bra och dom vågar driva med sig själva på scen :) Men S.P.O.C.K är bättre, var det du som körde ljuset? dom kan ju ha haft egen ljustekniker också, även om jag tror att han nog körde ljudet istället :)

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

ja nu när du säger det så var det nog en kille med som körde strobb ACL och rökmakin typ, han var ganska rolig.
Jag körde definitivt moving på giget...
Joddla är ju vad det är, jag förundras bara över att dom är så poppis..=)

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Morgan: joddla har passande texter om man förstår skånska :)
Säg till om du ska köra ljus där i år så tittar jag förbi och beundrar prylarna :)

Och ni som ska köra teknik på mölle, var snälla mot områdeschefen, hon är jättetrevlig och jättesöt :-)

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Hur ser det ut inför årets malmöfestival? Vilka kommer jobba på den och på vilken scen? Själv ska jag bygga GS på mölle 3, humpa i fyra timmar på ljud&ljus-bygget på mölle 1, bygga kravall på fyra scener och sen riva stora scenen.

Skriv svar