Ja, man kan säga att den talande discjockeyn försvann, nu är det mest tekniker som står på scenen. Sen äger väl inte de här stadium-jockeyna sin egen anläggning som de gjorde förr. Både jag, Starlight, Lucas, Joppe, Rotation, Far & Son, ELO, Safari, m.fl. ägde våra anläggningar. Sen är väl frågan om dagens stora jockeys verkligen spelar live om det inte bara är färdiginspelat på USB sticka, för annars skulle det vara svårt att matcha musik contra ljus- och effektsättning. Har hört och sett en del olika saker, så man blir lite tveksam om det verkligen är live, fast killarna är riktigt duktiga både i studion och i sin kreativitet.
Det mesta jag spelat för är 8500 personer, även om det är ganska mycket, så är det inte i närheten av Avicci och SHM´s siffror på 50-60.000 pers. Gagerna är väl inte desamma nu! När jag som mest fick ut 23000:- för en spelning 1993, så får Avicci och grabbarna miljonbelopp per kväll. Jag håller dock med om att kalla det för "Branschen som försvann" är lite felaktigt, stadium discona är större och maffigare än någonsin. Frågan är dock, hur länge till håller detta? Kan det verkligen bli större eller kommer det att gå tillbaks till mindre format igen? Framtiden får avgöra. Skillnaden är att jockeyna höll under en längre tidsperiod förr, än vad de gör i dagsläget.