Byte av dimmerreglage på Följespot

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Robert Tite
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 73
Blev medlem: fre 09 mar 2018, 22:18
Presentation: Ägare av ljudfirman Tite music.
Jobbar med Ljud och Ljus vid företagsevent, konferenser, samt mindre konserter. Även uthyrning av Ljud Ljud Scen och Backline i Stockholmsområdet.
Ort: Stockholm

Byte av dimmerreglage på Följespot

Inlägg av Robert Tite »

Nån som vet vart man kan vända sig för att få ett dimmerreglage utbytt på en LED-Följespot i Stockholmstrakten?

ADJ FS600LED

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Byte av dimmerreglage på Följespot

Inlägg av Jonas Larsson »

Robert Tite skrev:
fre 06 mar 2020, 21:42
Nån som vet vart man kan vända sig för att få ett dimmerreglage utbytt på en LED-Följespot i Stockholmstrakten?

ADJ FS600LED
Om du kontaktar tillverkaren så kanske skjutpoten finns som reservdel, då vet du direkt att den passar. Sedan borde valfri person med lödkolv/elektronikservicefirma kunna byta den åt dig.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Robert Tite
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 73
Blev medlem: fre 09 mar 2018, 22:18
Presentation: Ägare av ljudfirman Tite music.
Jobbar med Ljud och Ljus vid företagsevent, konferenser, samt mindre konserter. Även uthyrning av Ljud Ljud Scen och Backline i Stockholmsområdet.
Ort: Stockholm

Re: Byte av dimmerreglage på Följespot

Inlägg av Robert Tite »

Tack för svar, Jonas!
Hade tänkt en snabb process då jag behöver den på torsdag men jag får kanske göra som du säger 😊

Vh Robert

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Byte av dimmerreglage på Följespot

Inlägg av Jonas Larsson »

Robert Tite skrev:
lör 07 mar 2020, 11:56
Tack för svar, Jonas!
Hade tänkt en snabb process då jag behöver den på torsdag men jag får kanske göra som du säger 😊

Vh Robert
Okej, men öppna och kolla vad det ska vara för ohm värde på skjutpotten och köp en vanlig vridpott så länge och häng dit tillfälligt. De är mycket lättare att få tag på. Eller om tex Elfa har rätt skjutpott på hyllan, då borde den hinna fram.

Att få "original" reservdel från tillverkaren är nog tight tidsmässigt.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Robert Tite
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 73
Blev medlem: fre 09 mar 2018, 22:18
Presentation: Ägare av ljudfirman Tite music.
Jobbar med Ljud och Ljus vid företagsevent, konferenser, samt mindre konserter. Även uthyrning av Ljud Ljud Scen och Backline i Stockholmsområdet.
Ort: Stockholm

Re: Byte av dimmerreglage på Följespot

Inlägg av Robert Tite »

Tack Jonas!

Bra tips. Eventet blev "Coronainställt" i sista stund så nu hann jag beställ originaldelar :)

VH Robert

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster