Hjälp med sgm pilot 2000, så snabbt som möjligt
-
Johan Olsson
- PAR-20

- Presentation: 17 år bosatt i Jönköping. Jobbar en del på fritiden med enklare ljusjobb, söker nu sommarjobb!
Hjälp med sgm pilot 2000, så snabbt som möjligt
Tjena! Är ny på att köra rörligt och har till min första körning med scanners fått ett sgm pilot 2000 att ratta. Nu är det så att när jag försöker redigera vissa steg i vissa programs så rör sig några scanners efter vad som verkar vara spår av tidigare använding. Nu undrar jag hur jag tar bort dessa rörelser eller helt resettar program. Eftersom första spelningen är imorgon uppskattar jag snabba svar!
-
Andreas Staglianó
- PAR-30

Re: Hjälp med sgm pilot 2000, så snabbt som möjligt
Kolla att det inte ligger kvar shapes i scenerna, samt att det kan ligga gränsvärden för pan tilt som kan göra att det ser konstigt ut, svårt att ta detta över forumet , ring Mattias Noren på Interlite i morgon så hjälper han dig, alt så har SGM dygnet runt support so man kan ringa
-
Johan Olsson
- PAR-20

- Presentation: 17 år bosatt i Jönköping. Jobbar en del på fritiden med enklare ljusjobb, söker nu sommarjobb!
Tack för svar. Men alla inställda shapes och gränsvärden(som jag inte sett röken av när jag programmerar på de andra programmen) borde väl försvinna om man raderar all data i ett program, om detta är möjligt?
EDIT: Jag vill också veta hur man spelar upp programmen med rätt scene & fade time. Jag lyckades genom att klicka memory, program och scene med valt program. Därifrån kunde man välja run eller pause, men då byter den bara scener rätt och slätt och jag fick ingen fade. Jag ska råläsa manualen så mycket jag hinner tills imorgon, men fortfarande otroligt tacksam för svar!
EDIT: Jag vill också veta hur man spelar upp programmen med rätt scene & fade time. Jag lyckades genom att klicka memory, program och scene med valt program. Därifrån kunde man välja run eller pause, men då byter den bara scener rätt och slätt och jag fick ingen fade. Jag ska råläsa manualen så mycket jag hinner tills imorgon, men fortfarande otroligt tacksam för svar!
-
Sebastian Silvén
- PAR-36

- Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
- Kontakt:
Hej Johan!
För att radera ett program gör du på följande sätt....
- Markera det program du vill radera t. ex 1
- Klicka sedan på knappen Store / Edit ( kan variera på olika bord )
- Sedan i displayen finns det en knapp som heter "Steps" där den visar hur många som finns programmerade.
- Dra ner denna regeln så att den visar 0
- Klicka sedan på Store / Edit knappen
- Klicka sedan på Enter för att spara raderingen.
Sedan är det bara att börja programmera dina nya steps på detta programmet.
Ang Step & Fade time gör du på följande sätt...
- Välj det program du vill ändra fade/step time på klicka sedan på Store / Edit knappen
- Sedan klickar du vidare med högerpilen på OK
- Sedan bläddrar du upp/ner tills du kommer till menyn som heter Steps Time gå in här...
- Välj sedan hur mycket tid och hur mkt fade du vill ha mellan alla dina olika steps.
( Tänk på att du måste välja alla steps för att det ska ske på alla. )
Lycka till!
För att radera ett program gör du på följande sätt....
- Markera det program du vill radera t. ex 1
- Klicka sedan på knappen Store / Edit ( kan variera på olika bord )
- Sedan i displayen finns det en knapp som heter "Steps" där den visar hur många som finns programmerade.
- Dra ner denna regeln så att den visar 0
- Klicka sedan på Store / Edit knappen
- Klicka sedan på Enter för att spara raderingen.
Sedan är det bara att börja programmera dina nya steps på detta programmet.
Ang Step & Fade time gör du på följande sätt...
- Välj det program du vill ändra fade/step time på klicka sedan på Store / Edit knappen
- Sedan klickar du vidare med högerpilen på OK
- Sedan bläddrar du upp/ner tills du kommer till menyn som heter Steps Time gå in här...
- Välj sedan hur mycket tid och hur mkt fade du vill ha mellan alla dina olika steps.
( Tänk på att du måste välja alla steps för att det ska ske på alla. )
Lycka till!
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!
-
Johan Olsson
- PAR-20

Tack för svar! Jag kom in i det till sist, och så fort man har gjort det måste jag säga att det är ett riktigt härligt bord att jobba med 
-
Mathias Norén
- PAR-30

- Presentation: Halloj,
Har jobbat lite här o var.
Provningsingenjör SEMKO
Servicechef Spectra
Ljustekniker Dramaten
Elverkstaden Dramaten
Interlite/Wireless Solution
Semilab AB - Ort: STOCKHOLM
- Kontakt:
Mathias Norén jobbar inte kvar på Interlite.
Så bevara mej från dygnet runt supporten TACK
Däremot kan man kontakta Semilab (semilab.se) för interlite service.
Så bevara mej från dygnet runt supporten TACK
Däremot kan man kontakta Semilab (semilab.se) för interlite service.
MVH
Mathias Norén
OSRAM AB
Mathias Norén
OSRAM AB
-
Andreas Staglianó
- PAR-30

Ok, då vet vi att Mathias lämnat Interlite, jag har aldrig skrivit att man ska ringa dig dygnet runt Mathias utan att SGM numera har dygnet runt support.