Är i startgroparna att skaffa mig ett Zero 88 orb till den lilla teatern jag bygger.
Känns som ett bra, stabilt och ändamålsenligt bord.
Ska styra en lsp-48 och ett bra gäng med led, allt från fast till moving heads.
Tycker ni att jag tänker rätt?
Nu blir det ett orb-bord, eller är det fel tänkt?
-
Jens Tompowsky
- Rookie

- Presentation: Har i 30 års tid harvat på som musiker/skådis, ibland på heltid och ibland jämte ett vanligt jobb. Gick nyligen in i ett nytt projekt, att färdigställa en liten teater med ca 60 sittplatser. Hoppas jag kommer få väldans trevligt på gamla da'r.
- Kontakt:
-
Marcus Johansson
- Rookie

- Presentation: Driver egen firma där jag bland annat jobbar med live-produktioner av ljud, ljus och bild.
Re: Nu blir det ett orb-bord, eller är det fel tänkt?
Blev det ett ORB-bord? De verkar ju klara specarna på pappret men har aldrig sett någon använda i praktiken. Känns som zero88 ligger lite efter men det kanske bara är min känsla? Som att det finns många andra motsvarande bord som gör jobbet lättare och bättre. Chamsys eller Avolites Tiger touch tex. Med kan förstå om de inte känns lika mycket teater.
- Emanuel Tilly
- PAR-20

- Presentation: Ljus & Videotekniker som utgår från Göteborg.
Håller med Marcus! Om Du ska köra rörligt och LED innom teatern funkar nog dessa bord bättre. Då jag inte kört Avo-bordet inom teatersammanhang säger jag inte att chamsys är bättre på detta, men det fungerar bra! Kör man det i Theatre Mode kommer mycket gratis, så som move when black et.c.Marcus Johansson skrev:Chamsys eller Avolites Tiger touch tex. Med kan förstå om de inte känns lika mycket teater.
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
Är det teater skulle jag nog välja. GrandMa pcvinge eller congo kid. sjukt svårt med både gästande föreställningar, tekniker och ljussättare om du kör zero 88. Finns ingen som kan det.