halm/hö på scen

Här kan du diskutera tyger, textiler, backdrops, mattor mm.
Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

halm/hö på scen

Inlägg av Mathias Lindqvist »

vart lite osäker på vart denna tråd hörde hemma här, men jag är säker på att det finns någon som har ett bra tips ändå.
ska köra några föreställningar till våren (förhoppningsvis iaf) där vi kommer behöva använda staplade hö/halm balar som rekvisita. men jag vill inte ha riktigt hö/halm på scen pga av brandrisk och allergi och för att det dammar ner nått kopiöst när dom flyttas. nån som har ett bra tips på hur man kan bygga egna balar? har hittat några tips på nätet men inget som inte kostar massor eller ser riktigt bra ut eller är brandsäkert. storleksmässigt så ska dom vara ungefär som en stor flyttlåda. själva "lådan/basen" är inga problem att fixa, men tips på vad man ska klä den med för att få ett bra utseende tas väldigt gärna emot....

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: halm/hö på scen

Inlägg av Jonas Larsson »

Flamskyddat dekortyg med halmtryck kanske kan fungera att klä in flyttlådorna med? 150 cm bred, köps på löpmeter eller hel 30 m rulle.

https://eventgross.se/shop/textil/dekor ... iv-textil/
//Jonas - ljudoljus.net crew

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: halm/hö på scen

Inlägg av Mathias Lindqvist »

Jonas Larsson skrev:
tis 20 okt 2020, 19:37
Flamskyddat dekortyg med halmtryck kanske kan fungera att klä in flyttlådorna med? 150 cm bred, köps på löpmeter eller hel 30 m rulle.

https://eventgross.se/shop/textil/dekor ... iv-textil/
tack det skulle säkert kunna fungera perfekt :) ska framföra detta då jag tyvärr inte har sista ordet :roll:

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster