Bygga en Fixture Profile för Moving Heads i GrandMA

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
David Linderkers
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 18 jan 2021, 21:55
Presentation: Jag går El & Energiprogrammet på gymnasiet. Jag är tekniker i min kyrka, Har fastnat för ljus men jag kan lite ut av allting. Hade jag fått chansen hade jag jobbat som tekniker.
Jag är här för att lära mig mer om teknik och livet som tekniker.
Ort: Falun

Bygga en Fixture Profile för Moving Heads i GrandMA

Inlägg av David Linderkers »

Hej. Jag har stött på ett problem.

För ett tag sedan så köpte vi in två Varytec, "Hero spot 90". De var så billiga, men när saker är för bra för att vara sant så finns det ju ett bakslag som slår till när man minst anar det.

Jag använder mig av GrandMA 2. Så när jag gick in på "Patch & Fixtures" och sökte upp lampan så fanns det ingen fördig profil till den.
Själv har jag ingen aning om hur man gör en egen Fixture Profile. Det är vad jag hoppas på att någon snäll själ här på forumet som vet hur och kan hjälpa mig med det.

Jag menar det är ju ändå "Thomann's" Mest sålda Moving head. Jag för står inte hur det inte kan finnas en profile varken i GrandMA eller någon profile till den som någon har lagt ut på nätet.

Här är länken till Movingheaden: https://www.thomann.de/se/varytec_hero_spot_90.htm
Länken till Manualen: https://im.static-thomann.de/pics/atg/a ... online.pdf

Själv så strävar jag efter att få lära mig mera om ljus och allmänt om teknik
Jag hade varit väldigt tacksam om någon mer kunnig än mig skulle kunna förklara eller fixa en Fixture Profile av Varytec. Hero Spot 90. 16 channels. För GrandMA 2.


Mvh David Linderkers

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Bygga en Fixture Profile för Moving Heads i GrandMA

Inlägg av Michael Christiansen »

Hej David

Har du kollat på http://www.ma-share.net/

Annars om den inte finns, så får du säkert all den hjälp och inspiration du behöver 🤗

mvh Micke i Köpenhamn
maximum bass - on all frequencies

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster