Får man in en minuett i en GS-bit?

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Får man in en minuett i en GS-bit?

Inlägg av David Wennberg »

Jag brukar hålla mig ifrån onda ting, men nästa helg ska jag göra GS och dimmer på ett litet hittepå, och det ska vara lite lampor i trossen som gör den orangefärgad är det tänkt.

Är det fysiskt möjligt att få in en minuett i en bit Slick GS-beam? Jag vill inte såga sönder varken minuetten eller GS-biten. Är det någon som har försökt och har misslyckats och kan rekommera en annan armatur för att lysa upp 4-5m mast?

Människor som tror att det går men inte vet kan istället för att skriva gå och ta en kaffe :wink:

Jag har tänkt att använda L158 i mina 12 par64 och i mina 4 minuetter - är det någon som har testat detta och kan ge feedback? Mina provlysningar i korta bitar H30V verkar lovande. Jag har tänkt att lysa i ungefär 10m grid, och det sitter cp61 i kannorna.

Tack för att ni hjälper en stackars ljudidiot på rätt väg :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Niklas Svensson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 01 mar 2006, 20:12
Ort: Linköping

Inlägg av Niklas Svensson »

Nu vet jag inte ifall jag har förstått det hela rätt, det var många ord jag inte förstod men jag kan ju försöka ändå. Det du vill är alltså att lysa upp GSet inuti?
När vi körde ett gymnasiedisco satte vi små enkla pinspotar i varje ben/torn, och det räcker väldigt bra. Tornen/benen var på 4m.

Kanske inte var till ngn hjälp men man vet ju aldrig.
Alla andra är idioter tills det motsatta är bevisat.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag brukar i dessa fall försöka att lägga lampan utanpå och belysa "på" trossen istället för "innuti" Tycker att det har gett betydligt bättre resultat. Nackdel är att det blir en sida som är mycket bra belyst och en 3st som är sämre (det löser du ju enkelt med fler lampor dock). Prova dig fram men jag tycker det funkar bättre att belysa från utsidsan.

Tips är oxå att belysa både uppe och nere.

Lycka till och välkommen i gänget!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Gustaf: Då går det åt 16 Minuetter. Ska jag göra på samma sätt i griden så går det åt 48 par64.

Så, tillbaka till frågan, får man in en minuett i en bit GS-beam?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja såär det om det skall vara belyst runt om! Och sen behöver du inte belysa gridden uppifrån tror jag! Där spar du ett gäng! :P

Användarvisningsbild
Mattias Franzon
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 27 okt 2004, 01:00
Presentation: Jobbar med ljusdesign, som dimmerman/lampie och rigger för Lightmate Linköping.
Säljer fallskydd, yrkeskläder och skyddsskor för www.workersupply.se.
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Mattias Franzon »

Tror inte att det ska vara några problem att knöla in en Minuette i en Slick GS-beam.
Om du har/kan få en Super clamp på den så blir det enklare att fästa i X-et. Annars så får du remma och vajra.
/ Mattias -MattEMaT- Franzon
http://www.lightmate.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 41 och 0 gäster