Ledfrontljus

Här kan du diskutera PAR-kannor, fresneller, profiler mm.
Kristoffer Järleby
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tor 21 mar 2013, 20:12
Presentation: Basist och ljud/ljusansvarig i Cover/Dansbandet Radio!

Ledfrontljus

Inlägg av Kristoffer Järleby »

Hej, har ett nystartat coverband som i inköpstagen när det gäller ljus. Har väl det mesta när det gäller bakre delen av scenen, men är inte helt på det klara med vad som kan vara bra som frontljus. Skulle helst av allt, pga vikt, storlek, effektåtgång, värme osv, ha ledlampor även som frontljus. Är det någon som har några bra tips på några ledlampor som inte kostar allt för mycket (1000-1500 kr styck). Jag funderar själv på American DJ Flat Par CWWW 18 (http://www.americandj.eu/default/flat-par-cwww-18.html" onclick="window.open(this.href);return false;).

Någon som har något tips?

Mvh
/Kristoffer

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Ledfrontljus

Inlägg av Niklas Elste »

Väntar med spänning på resention

Användarvisningsbild
Emanuel Tilly
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 79
Blev medlem: lör 12 feb 2011, 19:25
Presentation: Ljus & Videotekniker som utgår från Göteborg.
Ort: Göteborg

Re: Ledfrontljus

Inlägg av Emanuel Tilly »

Har kört med ett gäng andra LEDs från ADJ med deras kallvita dioder i och de lyser på bra! Så för en mindre scen/band så lär ett gäng av dessa lysa upp nog. Problemet jag brukar träffa på när det kommer till LED är ju inte bara ljusstyrkan utan även +/- grön och CRI (Color Render Index). Vet inte hur dessa specifika dioder håller sig på det, men vad jag har upplevt av andra ADJ-LEDs är en "helt okey" vit.. Hoppas detta är till någon hjälp, och inte bara flum.. ;)

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Ledfrontljus

Inlägg av Niklas Elste »

bara köra en spektroanalys kanske
fram med prismorna

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster