Hello! Jag har råkat investera i en ledvägg med några år på nacken. Det är en Lightking RM4 med Novastar A5s Plus receiving cards. Min tanke är att driva dessa med en Novastar KU20 videoprocessor... men jag har stött på patrull. Det inbyggda "cabinet library" i KU20 är högst begränsat så jag saknar en NCP/Rcfgx fil för min setup.
1. Är det någon av er som sitter på en sådan?
2. Hur skulle ni gå tillväga för att hitta eller skapa en sådan?
Rcfgx eller NCP
-
- PAR-46
Rcfgx eller NCP
Birdstreet Production
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin
- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Re: Rcfgx eller NCP
Vilken programvara är det du använder till KU20? Kör man tex en VX burk med NovaLCT programvaran som är rätt vanlig så kan du ju läsa ur rcfgx filen ut valfri inkopplad panel som ser okej ut, och sedan spara ner den på datorn/skicka ut den till övriga paneler som ser annorlunda ut.
Var är det du vill uppnå?
Var är det du vill uppnå?
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
- PAR-46
Re: Rcfgx eller NCP
Jag använder Nova Star COEX VMP mjukvara på Mac nu för att försöka konfigurera min KU20, men den har som sagt ett högst begränsat Cabinet Library så signalen till skärmarna är helt off.
Jag har försökt köra NovaLCT på en PC också men utan någon större framgång. Då försökte jag dock koppla in KU20 till den, men jag kanske ska plugga in en kabinett direkt till datorn utan någon annan hårdvara?
Det jag vill uppnå är att använda KU20 för att hantera en HDMI-signal. Jag kommer troligtvis kör MadMapper för grafik på skärmarna via en HDMI signal från min dator.
Jag har försökt köra NovaLCT på en PC också men utan någon större framgång. Då försökte jag dock koppla in KU20 till den, men jag kanske ska plugga in en kabinett direkt till datorn utan någon annan hårdvara?
Det jag vill uppnå är att använda KU20 för att hantera en HDMI-signal. Jag kommer troligtvis kör MadMapper för grafik på skärmarna via en HDMI signal från min dator.
Birdstreet Production