Ultimate Ears, vilken modell...?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ultimate Ears, vilken modell...?

Inlägg av Eric Hising »

Tjena,

Mixar mycket monitorljud och tänkte nu köpa mig ett par UE:s, frågan är bara vilken modell.

UE7 PRO
UE 10 PRO
UE11 PRO
UE18 PRO

Skiljer ju några $$$$ mellan modellerna, är 18 verkligen så mycket bättre än 7? Har fått för mig att 7:orna är de som används mest av våra artister.

Behöver inga "copy/paste-svar" från deras hemsida utan skulle vilja ha lite feedback från folk som använt lurarna i skarpt läge ute på fältet.


Tips på någon bra öron-människa som kan göra avgjutning i Stockholms-området mottages även gärna.


Lev väl! /Eric

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: Ultimate Ears, vilken modell...?

Inlägg av Per Johanson »

Tror jag skulle fråga Marcus Agnesund om jag var i din sits. Han har garanterat koll på detta.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ultimate Ears, vilken modell...?

Inlägg av Jocke Hammar »

Hej Eric.

Från kollegorna på Kent turnen så var svaret att 18 är helt överlägsna.

Hörseltekniska laboratoriet på Odengatan gör avgjutningar, Johan skickar alla UE kunder dit, så dom vet vad det är frågan om om man taalar om för dom att det är till In-ear lurar.

/Jocke
Jocke Hammar

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ultimate Ears, vilken modell...?

Inlägg av Eric Hising »

Jocke Hammar skrev:Hej Eric.

Från kollegorna på Kent turnen så var svaret att 18 är helt överlägsna.

Hörseltekniska laboratoriet på Odengatan gör avgjutningar, Johan skickar alla UE kunder dit, så dom vet vad det är frågan om om man taalar om för dom att det är till In-ear lurar.

/Jocke

Fasen, det var exakt det jag var rädd för.... Bara att hosta upp degen då.

Danne Persson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: ons 28 feb 2007, 23:25
Ort: Visby
Kontakt:

Re: Ultimate Ears, vilken modell...?

Inlägg av Danne Persson »

Jag har ett par 18 och måste säga att ljudet är magnifikt.
Nu är jag ljusfraggel så jag kan väl inte direkt påstå att jag jämfört modellerna eller har stor erfarenhet.
Men du kommer inte bli besviken. :D
Ett tips: När du gjuter på Hörseltekniska så säg att det är just till UE.
så att dom vet, för UE dom vill ha avtrycken på ett speciellt sätt.

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Re: Ultimate Ears, vilken modell...?

Inlägg av Tomas Sagersten »

Tja Erik

Jag, Håkan o Egnelius köpte UE7 tycker dom är riktigt bra låter bra med mycket bas och det går o spela riktigt högt! dom förklaringen jag fick var att 7 är en mer rock lur som man kan spela lite högre i med mer bas medans dom övre modelerna lät lite bättre!

Kolla av med Robban eller Håkan dom kan nog ge dig ett mer Ljudtekniker svar...*ler*


//Tomas

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 50 och 0 gäster