sälja utrustning?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Andres Ceron
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:37

sälja utrustning?

Inlägg av Andres Ceron »

Hej, det är så att jag har massor med saker som jag vill sälja, just nu håller jag på och sorterar i studion och lagret och vill sälja massor med saker för att med de pengar som vi får av det köpa ny utrustning..

Vet ni några butiker som köper begagnad utrustning (förutom blocket o sånna internetsidor), utan butiker främst i Stockholm tack.

En annan fråga är: Kan man få något för trasiga saker, som trasiga slutsteg? några monitorer som är lite dåliga, och liknande saker?

Tack för svaren!


MVH
Andres

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Störst chans att få ut "maximalt" för de begagnade sakerna, så ska du defenitivt köra dem på annons på t.ex. Blocket och här på forumet. Säljer du dem till en butik så får du skambud eftersom de i sin tur ska kunna sälja dem vidare till marknadsvärdet.

Trasiga saker kan man också sätta ut på annons. Naturligtvis har man chans att få mer ut för prylarna om man får dem lagade först... Ett tips är även att köra de trasiga sakerna på Tradera.
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Andres Ceron
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 54
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:37

Inlägg av Andres Ceron »

ok, tack så mycket.. Får väl köra det via blocket ..
Hehe..

MVH
Andres

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

DU kan annars sätta in en annons här. Det e gratis och jag har sålt lite prylar genom en annons här inne.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

blocket funkar förvånansvärt bra. alla verkar kolla där.
www.vendolin.se är också bra och gratis.
seriösare saker kan man handla med på www.backstageworld.com
www.musikborsen.com har också intressanta annonser.
beg.se är värt ett försök.

men jag tycker det funkar nästan bäst här.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Inlägg av David Göransson »

Känns som om det beror på vad man säljer.
Här vet folk vad det är du säljer (oftast).
Om det är skit kan du inte få oförtjänt mycket (som på blocket) men om det är bra grejer kommer du (förhoppningsvis) inte få alleldes för många skambud (också som på blocket).

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 56 och 0 gäster