Dante VIA

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Eric Henriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: mån 06 aug 2018, 12:40
Presentation: Ljudtekniker som jobbar med live-ljud. Bas i Värmland med åker dit det behövs. Har erfarenhet av allt från att turnera med band till friluftsteater. Jobbar främst med Allen & Heath-bord

Dante VIA

Inlägg av Eric Henriksson »

God middag
Någon som har erfarenhet av Dante VIA? Är det så jäkla enkelt, smidigt och stabilt som det verkar?

Samuel Sjöbergsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 04:57
Presentation: Jag driver ett företag som framförallt satsar på ljus, ljud och videoteknik men också nätverk, dataåterställning och annan teknik.
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Dante VIA

Inlägg av Samuel Sjöbergsson »

Jag har använt det en del och tycker att det är väldigt smidigt, framförallt för att kunna få program som Spotify och annat som inte har möjligheten att välja ljudutgång att ändå få dem på separata dante-kanaler.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk


Eric Henriksson
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: mån 06 aug 2018, 12:40
Presentation: Ljudtekniker som jobbar med live-ljud. Bas i Värmland med åker dit det behövs. Har erfarenhet av allt från att turnera med band till friluftsteater. Jobbar främst med Allen & Heath-bord

Re: Dante VIA

Inlägg av Eric Henriksson »

Ja men precis. Kör du det på en Mac eller en PC?

Samuel Sjöbergsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: tis 27 mar 2012, 04:57
Presentation: Jag driver ett företag som framförallt satsar på ljus, ljud och videoteknik men också nätverk, dataåterställning och annan teknik.
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Dante VIA

Inlägg av Samuel Sjöbergsson »

Mestadels Mac men har kört någon gång på PC också

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk


Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster