Formgjutna hörselskydd och mixa med dessa?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Vincent Eklund
PAR-20
PAR-20
Presentation: Jag är en tonåring med stort intresse för ljud och ljus, men inte alltid med lika stort vetande för det. Ta mig inte fel dock, jag kan faktiskt en hel del.

Formgjutna hörselskydd och mixa med dessa?

Inlägg av Vincent Eklund »

Hej!
Går i tankarna om att skaffa formgjutna hörselskydd, men har fastnat i djungeln av vad man skall ha, är det bellman ER som gäller? Vilka filter bör man kika på?
(Har nyligen lyckats utsätta mig för lite för högt ljud vid mixning vilket lett till lite surr i öronen, tänker att jag ska försöka låta bli att förvärra det genom för starka ljud igen. Men leder mig in på min andra fundering…)
Hur gör ni när ni mixar band? Kör ni med öronproppar till och från eller står ni bara ut med tjutet efteråt? (Man vill ju att öronen skall hålla för en hel karriär liksom), förstår att man väl vill ploppa ut pluggarna lite nu och då för att få en äkta uppfattning om hur det låter.. Har hört någon som mixade mycket med in-ears också, någon annan?

Tacksam för all erfarenhet och alla tips!
//Vincent