Slippa tvåtusen donglar för HDMI ut från Mac Studio

Här kan du diskutera andra frågor rörande bild & datorer som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Peter Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 29 aug 2014, 23:24
Presentation: Ljud- å ljusteknik och så. Och mycket annat. Skogen, Returkultur, Skogsfesten, Ställbergs gruva, frilans osv.

Slippa tvåtusen donglar för HDMI ut från Mac Studio

Inlägg av Peter Widell »

Så sitter jag med en ny Mac Studio, främst för att kunna köra många skärmar till projektioner, men alla mina usbc/thunderbolt3-donglar med dubbla HDMI är gjorda för macbook och mac mini där uttagen sitter "seriellt" (alltså på rad, ni fattar..) men på Studio sitter de ju "parallellt" så de gamla passar inte. De två alternativen jag hittat är att köpa fyra separata usbc-hdmi-donglar eller fyra typ blackmagic ultrastudio monitor 3g (trevligt med sdi men oftast inte nödvändigt för mig). Finns det ingen lådda som har fyra, eller åtminstone två, slingor per låda så att man slipper en hel bukett donglar för att köra fyra fem skärmar? Har någon en svinsmart lösning?

Otroligt tacksam för svar,
Peter

edit: Ett tredje alternativ är att köpa fyra korta usbc-förlängningar och köra på mina gamla donglar. Billigast men det känns ju lite risky med så många kopplingar på vägen.


Peter Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 29 aug 2014, 23:24
Presentation: Ljud- å ljusteknik och så. Och mycket annat. Skogen, Returkultur, Skogsfesten, Ställbergs gruva, frilans osv.

Re: Slippa tvåtusen donglar för HDMI ut från Mac Studio

Inlägg av Peter Widell »

Ja, tack, det skulle kunna vara ett alternativ. Hade helt tittar förbi såna variatnter då jag hade för mig att Mac Studio bara kunde mata ut en videoström per uttag, så var det på Mac mini 2018 vill jag minnas. Är det någon som testat denna? Jag funderar på hur stadigt det rullar med t ex Qlab eller Isadora iom att Satechis egen mjukvara krävs för att två skärmar ska funka på ett uttag.
Annars får jag väl testa och hoppas på det bästa:)
Tack igen!

Jonas Edberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 17 maj 2007, 12:16

Re: Slippa tvåtusen donglar för HDMI ut från Mac Studio

Inlägg av Jonas Edberg »

https://www.amazon.se/club3D-dubbel-kon ... B072FHTZ8V

Funkar fint på Mac med m1 chip, men kräver DisplayLink mjukvara

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 37 och 0 gäster