Hej
När jag började använda Mediaservers så hade jag dom alltid på mixplats eftersom man enkelt kunde starta om dom, justera saker etc.
Problemet som dock uppstår är när du ska förflytta någonting med hög upplösning 100m.
Att köra Fiber DVI som det så fint kallas är jag strängt emot, det ställer bara till en massa problem och har du en koppar tråd med i fibern (vilket många har) och du har olika jordpotential på FOH och resten av videovärlden kan du rätt enkelt bränna ditt Grafikkort.
OBS kör alltid en DVI detective när ni använder Fiber DVI...
Så Hippovärlden har löst detta problem är att man helt enkelt skapar ett nätverk mellan server och gränssnittet du jobbar i, det är snarare en fördel att lägga ut gränssnittet på en annan dator då det äter processor kraft.
Jag har numer en fibermulti med 2 vanliga gigabit switchar i varje ände för att köra Hipponet. Samt 2st cat 6 kablar för att köra artnet i (1 spare innan ni frågar).
Detta fungerar perfekt, sen sätter man bara upp sin lilla laptop på mixplats och har som övervakning.
Fördelen med detta är att du kommer närmare källan med dina servrar, om du t ex ska köra HD upplösning så vill du ha så kort avstånd som möjligt mellan servern och källan.
Samt att det är enklare att ha två rackar ståendes på scen.
Och ja man kan remote starta om maskinerna om man skulle behöva det.
Som jag sa Hippo is the shit
Morgan