Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Här kan du söka personal för anställning eller tillfälliga uppdrag.
Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Inlägg av Daniel Andreasson »

Sunwing Resort söker ljud och ljustekniker till säsongen 2011!

Vi söker kunniga hungriga tekniker som vill arbeta utomlands på någon utav Vings semesteranläggningar - Sunwing Resort. Hos oss får du en heltidsanställning på säsongsbasis och chansen att arbeta med produktioner utav några av branschens bästa producenter i en givande och utvecklande atmosfär.

Arbetet består av 5 showkvällar i veckan med olika familjeshower, samt 1 barnföreställning varje showkväll. Som tekniker hos oss är du ansvarig för att köra ljud och ljus under showerna, spela musik under showkvällen samt service och underhåll av utrustning. Du får relativt fria händer för eget konstnärligt utvecklande av ljud och ljussättning.

Teknik:
4 trådlösa mikrofonsystem, Shure UHF. (andra system på vissa av våra Sunwing Resorts)
Musikbakgrunder på hårddiskspelare/DAT och enklare livemusik.
Lacoustic MTD högtalarsystem
Yamaha 01v96 / Allen Heath mixwizard
Rörligt ljus på vissa av våra Sunwing Resorts alternativt konventionellt ljus under utveckling på övriga.

Skicka ett personligt brev och CV med foto till: work@sunwing.se
Vi ser gärna att du bifogar arbetsreferenser och länkar till eventuellt inspelningar, foton eller videos.

Märk ditt mail med: TEKNIKER + ditt för och efternamn

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast torsdagen den 17 december 2010.

När vi mottagen din ansökan återkommer vi till de vi finner intressanta med inbjudan och tider för personliga intervjuer.

Intervjuer kommer att äga rum under perioden december 2010 tom februari 2011.

Du som söker bör ha möjlighet att arbeta perioden Mars –November.
(Vidare information om anställning och produktioner ges vid eventuell intervju.)

Titta in på vår hemsida http://www.ving.se/sunwing" onclick="window.open(this.href);return false;
Där kan du läsa mer om våra shower och dessutom intervjuer med artister, producenter och företagsledare som startat sin bana hos oss en gång i tiden bla. Linda Bengtzing, Bosson, Mikael Gordon Solfors-Vice VD Wallmans Nöjen, Tess Merkel-Alcazar och Showproducent. mf. Välkommen med din ansökan!

Hotellkedjan Thomas Cook Resort & Hotels (Sunwing Resort) ingår i Thomas Cook Northern Europe AB (fd. MyTravel). Till gruppen hör researrangörerna Ving, Saga, Tjäreborg och Globetrotter samt flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia. Tillsammans är vi Nordens största researrangörsgrupp. Please consider the environment before printing this email

Patrik Lindström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 11:23
Presentation: Gör inte som jag säger, gör som jag menar.

Re: Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Inlägg av Patrik Lindström »

Någon som sökt?
Någon som har jobbat som nått liknade tidigare?
Jag sökte och ska på intervju om en vecka, dom vill att man ska avsätta tre timmar. Kan det vara så att man ska praktisera något?

//Patrik

Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: mån 22 maj 2006, 20:13
Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK
Ort: London UK

Re: Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Inlägg av Joel Lundgren »

Patrik Lindström : Jag har jobbat som showtekniker i 4 år för lite olika företag och har kört eget ett par år, skönt jobb, kvalitet kan variera mellan företag, har inte jobbat för sunwing men känner en hel del folk som har jobbat, brukar va bra proddat, LA som PA och en yamaha 01v96:a.

Är det mallorca som behövs fyllas? Om ja, Alcudia eller cala bona?
Joel Lundgren

Patrik Lindström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 28 okt 2010, 11:23
Presentation: Gör inte som jag säger, gör som jag menar.

Re: Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Inlägg av Patrik Lindström »

Joel Lundgren skrev:Patrik Lindström : Jag har jobbat som showtekniker i 4 år för lite olika företag och har kört eget ett par år, skönt jobb, kvalitet kan variera mellan företag, har inte jobbat för sunwing men känner en hel del folk som har jobbat, brukar va bra proddat, LA som PA och en yamaha 01v96:a.

Är det mallorca som behövs fyllas? Om ja, Alcudia eller cala bona?
Hej!

Jag vet inte rikigt vart man hamnar, dom har ju 12st Resorter. Om dom behöver ny personal till alla tvivlar jag ju iofs på.

Det jag egentligen undrade var om vad dom vill se utav en på intervju:n. Tre timmar för en arbetsintrevju känns ju aningen mycket om man inte ska göra något praktiskt.

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Inlägg av Sebastian Silvén »

Praktisk Praktik =)
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Re: Sunwing resort söker tekniker inför 2011

Inlägg av Daniel Andreasson »

Bumpar upp denna då det fortfarande saknas folk till något av resortsen.

hälsar
//
Daniel

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster