Hur mår ni därute?

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Hur mår ni därute?

Inlägg av Michael Christiansen »

Halloj kollegor!

Jag hoppas att Ni håller humöret uppe, "njuter" av välförtjänt "frihet" och upplever ett, lugnare och kanske friskare liv.

Det kommer en dag, när det blir fart igen, ingen tvist om detta. Och för inte att gå helt ner sig och snylta runt i det tråkiga, så vore det kul att höra hur Ni upplever tiderna, men med ett mera positivt inspark.

Kanske nån har börjat fiska, bygga modelljärnvägar, brygga öl eller läsa "riktiga" böcker igen.

Så klart nördar man undervisning på nätet, Youtube har massor av både bra och skitcast's. Det är nu tiden man kan fördjupa sig i konstiga appar och man hinner kanske till och med att lära sig ett 3D program...

För min del har jag kastat mig över radioproduktion, pular med DIY syntar, hänger med hunden och träffar gamla kompisar igen. Har t.om gått ner i vikt, lever bra mycket sundare, sover på nätterna och har tid att fördjupa mig i samtal med kärasten/kontrolltornet, grannar, folk på stan och nu lyssnar jag på vinyler igen.

Ekonomiskt är det ganska trist, men det rullar runt med en liten peng från kommunen varje månad, MEN detta är ju inte syd-Sudan, torkan drabbar mest gräsmattan, det finns mat i frysen och jag hann handla bra in med kaffe innan konkursen.

Låt höra hur Ni mår därute!

Hjärtligast!

Micke i København
maximum bass - on all frequencies

Användarvisningsbild
Fredrik Thörn
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 682
Blev medlem: lör 30 jun 2012, 19:36
Presentation: Skapar event och ibland blir dom bra också!
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Hur mår ni därute?

Inlägg av Fredrik Thörn »

Låter som du landat hälsosamt iallafall, skönt att höra!

Bortser man från allt tråkigt pappersarbete och den ekonomiska depressionen man avnjuter när månaden börjar närma sig slutet så har man hunnit med lite andra sommarsysslor.

Förra året blev det 3 golfrundor, i år har ja hunnit med 12 stycken hittills 8)
Lidköpings Ljud & Ljus - http://www.lidkopings.se

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Hur mår ni därute?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag tränar varje dag (löpning eller klättring)
Jag övar piano 2 timmar varje dag :)

Lagret är bättre städat än någonsin :D
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Kent Thorfalk
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 74
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 10:38
Presentation: Tillverkar och säljer gummikablage produkter inom scen ljud ljus sedan ett antal år
Ort: Åhus
Kontakt:

Re: Hur mår ni därute?

Inlägg av Kent Thorfalk »

Har levererat mindre kablage än någonsin men det rullar ut ändå
40 st 2 meters Links monterat och färdigt idag
Och det ger hopp och glädje för framtiden
Neutrik.JPG
Neutrik.JPG (51.36 KiB) Visad 6059 gånger

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster