Hej, vet ni vem man kan kontakta för att få hjälp att tillverka en custom adapter.
När jag är ute på gigg så brukar jag få 2 xlr från ljud som går till mitt ljudkort och sedan mina IEMs så jag kan få klart ljud när jag kör ljus.
Men ibland så gör jag gigg där interkom används, så då skulle jag vilja få in ljudet i mina in ear. Jag gjorde en prototyp där vi då har 4 polig hona (från interkomet) till en y splitt, ena änden är en 4 polig hane som kopplas in i ett vanligt interkom headset så att det går att använda som vanligt.
Andra änden går till en tele plug som går in i mitt ljudkort med ljudet från interkomet.
Så vet ni vem man hade kunnat vända sig till för att kunna få en sådan här adapter tillverkad?
Interkom adapter
-
- Rookie
- Presentation: Jag är 21 år gammal ljustekniker som försöker hitta sin egen väg i denna branch.
-
- PAR-46
- Presentation: Tidigare tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB. Numera tekniker på Moretec AB sedan Juni 2024.
- Kontakt:
Re: Interkom adapter
Vet inte om det finns just vad du behöver, men kolla: https://avlifesavers.com mycket olika adaptrar till och från interkom
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.