Arbetsbyxor

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Johan Rangvin
Rookie
Rookie
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 20:37
Ort: Lund

Arbetsbyxor

Inlägg av Johan Rangvin »

Vet inte om jag postar på rätt ställe men..
Vad har ni för arbetsbyxor när ni jobbar?
Snickers, Fristads eller Blaklader?
Jag är på jakt efter en kraftig byxa i svart men utan hängande hantverksfickor.
Har ni några tips?

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Arbetsbyxor

Inlägg av Mikael Thieme »

De bästa arbetsbyxor jag provat genom åren är en modell jag använder nu, Fristads Worker canvas C-235. Bra material, bra utförande/modell, bra slitstyrka, mer färgäkta än många andra. Dunderdon är också ok, har provat flera modeller men det har fallit på antingen material (för varmt eller smutstilldragande) eller kvalitet (sömnad, knappar). Kolla på FRISTADS!

Användarvisningsbild
Nils Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 23:38
Ort: Jönköping

Inlägg av Nils Persson »

Använder oxå Fristads byxor numera, har tyvärr inte koll på modellen då dom köps in centralt. Dom har en modell med zip-off ben och avtagbara spikfickor, dom är jälvigt sköna och håller för allt (utom att hamna under en gräsklippare).

Jag har testa många olika märken (jobman, dunderdon, björnkläder och projob) men på något konstigt sätt så brukar dom aldrig hålla mer än någon månad. Men dom jag har nu har varit med sen i höstas, tror inte jag har gjort av med mer än 3 par på 1,5 år och då anväder jag mina byxor varje arbetsdag (minst 8 timmar oftast 10-14timmar).

Ett par har gick därimot sönder i dragkedjorna men det var bara att skicka in dom så lagade fristads byxorna åt mig och skickade tillbaka dom på 4 dagar.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag använder Fristads Worker P254-233

Slitstark byxa som man faktiskt kan komma undan med att ha på sig på krogen om man är där och jobbar utan att se ut som en hantverkare.

Diskreta och slitstarka är min slutsats.

Gör av med ungefär 2-3st per år.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Fristads Worker canvas CS-235, lagom med fickor, inga hantverkarfickor, minus är väl strukturen i byxornas tyg, lite svårare att få transfertryck att fästa på underlaget om man jämför med andra byxor med mer slätare tyg.

Kollegorna har Blåkläder, fungerar också bra, vet dock inte modell.

Vi beställde arbetsshorts när det var som varmast, det blev också Fristads.

Snickers har en ny variant som är lite mer piratbyxa som såg trevlig ut! 3911 eller 3914.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Någon som har någon koll på hur Fristads byxor med löstagbara hantverkarfickor är, kan ju vara bra att ha fickorna ibland när man bygger festival och får fixa lite allt möjligt, alltid bra med plats för saker då.

Användarvisningsbild
Nils Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 23:38
Ort: Jönköping

Inlägg av Nils Persson »

Jakob Carlsson skrev:Någon som har någon koll på hur Fristads byxor med löstagbara hantverkarfickor är, kan ju vara bra att ha fickorna ibland när man bygger festival och får fixa lite allt möjligt, alltid bra med plats för saker då.
Som jag skrev lite längre upp så använder jag Fristadsbyxor med avtagbara fickor.
Dem första jag hade (har haft tre par) hade en lite annan design på dragkedjorna och hur man låste fickorna så dom höll inte riktigt när man tog av fickorna två-tre ggr per dag, men det var bara att skicka in dom så fick jag dom fixade utan kostnad.

De två senaste paren jag har haft har det inte varit några problem med (förutom en liten gräsklippar olycka).

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag använder mej av Jobman jag mins inte vad de har för betäkning men de e helt utan fickor som hänger. Men en bra välsorterad bygg varuhus eller järnafär så brukar man kunna hitta det man söker.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Kör med Dunderdon P6 Dom enda byxorna jag gillat med "inte så gubbig stil" Skön byxa med bra fickor o.s.v. Alla på firman har dom!
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Johan Rangvin
Rookie
Rookie
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 20:37
Ort: Lund

Inlägg av Johan Rangvin »

Jag har shoppat nu. Ett par Fristads FAS-255K i svart blev det. En riktig worker byxa med knäförstärkningar och undanstoppbara spikfickor. De är inte helsvarta utan har en vit söm. Jag kom på att jag i första hand använder arbetsbyxor när jag riggar och som någon nämnde så är spikfickorna bra att ha saker i då. Köpte även knäskydd att stoppa i knäfickorna. Skönt att ha när man ligger på knä och "knackar" tross.

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 742
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Sebastian Holmbom skrev:Kör med Dunderdon P6 Dom enda byxorna jag gillat med "inte så gubbig stil" Skön byxa med bra fickor o.s.v. Alla på firman har dom!
Förutom jag...

Dunderdonen är snyggast o sköna. Dock så är kvallen på sömmar o knappar inte bäst.
Kör numera på Fristads PS25-242-90. Helt grym bralla, avtagbara spikfickor. Zip off ben. Tål hur mycket stryck som helst...
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Johan Rangvin
Rookie
Rookie
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 20 okt 2006, 20:37
Ort: Lund

Inlägg av Johan Rangvin »

Det känns som en djungel det där med byxor.
Jag har varit runt och tittat men de flesta affärer har bara ett par modeller inne. Svarta byxor har det varit riktigt snålt med och de där worker canavasen har jag inte sett på något ställe alls.

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Förutom jag...
Du kanske inte använder dom men du har dom ;)
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

Har kört slut på ett gäng vid det här laget, har provat igenom en del billighets, men inget slår Fristads... än iallafall
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Sandra Skoglund
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 13:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Sandra Skoglund »

Varning för Dunderdon. Har aldrig varit med om ett par byxor som pajade så snabbt!! Knäna var bara hål efter en månad, å knappar ramlade av. Dom är förvisso stiliga men jag återgår till Fristads.

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Blåkläders arbetskilt. Stilfull och praktisk.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Jag kör Fristads...trivs i dem
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster